Szerző: MG
A modern kozmetika alapja a személyre szabottság – állítja Radics Zsuzsanna kozmetikus, gyakorlati szakoktató. – A vendégek alapvetően két dologra költenek: élményre és problémamegoldásra. Én problémaspecifikus kozmetikus vagyok.
A vendég nem tömegkozmetikára vágyik, hanem egy, a számára megtervezett egyedi, különleges kezelésre. Ehhez fontos a megfelelő kommunikáció: már a telefonon való bejelentkezéskor kezdjük meg a konzultációt a vendéggel, hogy kiderüljön, mi az, amit a problémájának gondol, hogy a kezelést a személyére, azaz a problémájára tervezhessük meg.
Gondolkodj kúrában!
Egy-egy bőrproblémának számos kísérőjelensége lehet – a megoldását minimum 3 hónapra tervezzük meg, célzott kúrakezelésekkel. Én egy évre előre tervezek, ezáltal a vendég is be tudja tervezni a kezelésekhez szükséges időt és költséget.
A konzultáció során fontos megtudnunk, hogy milyen érzeteket szeret vagy kerül a vendég, ettől függ, hogy például dermapenes megoldást vagy savas hámlasztást javaslunk-e bőrmegújításra.
Alapvető az otthoni rutin kialakítása
Az otthoni rutin kialakítása a személyre szabott kozmetika egyik fő pillére. Ehhez többek között ki kell kérdeznünk az egészségi állapotáról, a probléma megoldására szánható idejéről és anyagi lehetőségéről.
A probléma okát kell kiderítenünk a célzott kezeléshez, és fontos, hogy a vendég fogalmazza meg, hogy mi zavarja őt, hogy ő mit érez megoldandó bőrproblémának. Mi pedig mondjuk el neki, hogy mi mit látunk a bőrével kapcsolatban problémának, és a probléma okának.
A legfontosabb itt, hogy a vendég érezze, hogy az ő problémája fontos a számunkra. Így a személyre szabott kozmetikával biztos vendégkört biztosíthatunk magunknak akár válság idején is.
Hogyan lehetsz te is problémamegoldó kozmetikus?
Hallgasd meg Radics Zsuzsanna előadását a Beauty Forum Magyarország YouTube csatornáján!