Vagy ha 24 órán belül mondja le a megbeszélt időpontot? És mit, ha egyszerűen csak nem jön el? Gáspár Ágnes aranykoszorús kozmetikus mester erről osztja meg a gondolatait.
Szerző: MG
Ha valaki rendszeresen késik, akkor a szolgáltatás idejét lerövidítem, de ezt természetesen megbeszélem vele, azaz: ennyi idő van, ebbe ez meg ez fér bele. Persze, ha kevesebb szolgáltatás fér bele, a bevételem is kevesebb lesz.
Alapvetően megengedő és elnéző vagyok – ez hosszabb távon pozitívan hat a vendégekkel való viszonyomban. Meg szokták köszönni a rugalmasságomat.
24 órán belüli lemondás
Ha valaki 24 órán belül mondja le a megbeszélt dátumot, a megrendelt kezelés árának felét el szoktam kérni –, de ez mindig egyéni elbírálás alá esik. Sokszor felülírom a házirendet és megértő vagyok, ezt az aktuális indok is nagymértékben befolyásolja.
Ha valaki a megítélésem szerint ezzel visszaél, akkor ezt szóvá teszem, és 2-3 eset után már nem adok neki időpontot – megmondom neki, hogy fenntartott időpontot nem adok a számára, mert ha nem jön el, az nekem komoly anyagi kiesést jelent.
Jelzés nélkül nem jön el
Ha fel sem hív és nem jön el, akkor az adott időpontban felhívom – ha nem érem el, hagyok hangüzenetet: inkább érdeklődő, aggodalmas üzenetet, mintsem számon kérőt, hiszen édesanyaként, nőként izgulok, hogy a vendégnek nincs-e problémája, és kérem, hogy indokolja meg, miért nem jött el. Ilyenkor a válasznak megfelelően döntöm el, hogyan reagálok ezek után.
Alapvetően megengedőbb és elnézőbb vagyok – ez hosszabb távon pozitív a vendéggel való kapcsolatomban, meg szokták köszönni a rugalmasságomat. De ha úgy ítélem meg, hogy ezzel visszaél valaki, akkor a vendég elutasítása a szalonomból lesz a következménye.
Cikksorozatunk előző része:
Te mit teszel….ha rendszeresen késik a vendéged vagy el sem jön?