Bartus Márti: Késés kivédése emlékeztetővel

Ki, mit tesz akkor, ha nem jön el a vendég vagy sokat késik? Osszuk meg egymással a tapasztalatainkat! Az alábbiakban Bartus Márta kozmetikus, esztétikai smink- és orvosi mikropigmentálót, a Bartus Márta Beauty Group tulajdonosát kérdeztük, ő hogyan kezeli az ilyen eseteket.

Szerző: MG

Nálunk ez egy nagyon speciális szabályrendszerrel működik. A szalonunk zártkörű klubrendszer alapján üzemel, tehát ajánlás után tud jelentkezni az új vendég, aki így olyan valakinek a valakije, aki már járt nálunk – mondja Bartus Márti.

Te mit teszel, ha rendszeresen késik a vendéged?

Bartus MártiSzemélyes konzultáció és emlékeztető sms

A sminktetoválásra bejelentkezőknek kötelezően egy előzetes, személyes konzultációra kell eljönniük, aminek ára van. Aki már erre nem jön el, és nem is mondja le, vagy nem módosítja az időpontot, azt többet nem fogadjuk.
– Mindenki kap egy emlékeztető sms-t 1 héttel korábban a találkozó előtt, amiben képes összefoglaló mutatja, hogy milyen lehetőségek vannak, ha 24 vagy ha 48 órán belül mondja le a megbeszélt időpontot. Vissza kell jeleznie, amivel elfogadja ezt a szabályrendszert. Mindenki üzenetét megtartjuk, így pontosan látjuk azt is, ha 2-4 év múlva próbálkozik újra: be sem hívjuk az ilyen vendéget – és azt sem, aki korábban elment tőlünk máshová tetováltatni, majd egyszer csak újra felbukkan, hogy javítsuk ki a tetoválását. Pláne nem, ha több kolleganőnél is járt, mert valószínűsíthető, hogy soha, senki nem lesz megfelelő a számára – teszi hozzá.


Az elmaradt kozmetikai szolgáltatások összegét át kell utalnia a vendégnek, különben nem kap újabb időpontot.

– A késés egy kicsit más eset, attól függ, hogy visszajáró vendég vagy sem. Van, amit tudunk tolerálni, de a munkanapunk olyan előjegyzésekkel van feltöltve, ami nem igazán engedi meg a késést. Azért, hogy ezt megelőzzük, az emlékeztető sms-ben szerepel az is, hogy az időpontja előtt 15 perccel korábban érkezzen – magyarázza Márti. 

24/48 órán belüli lemondások

A 24 és 48 órán belüli lemondások szabályai alapján az elmaradt kozmetikai szolgáltatása összegét át kell utalnia a vendégnek – csak ezután kaphat újabb időpontot. Sminktetoválásnál a beavatkozás 50%-át.
– De, a korrektség jegyében, amennyiben a megüresedett időpontot a várólistán szereplő vendéggel fel tudjuk tölteni, nem kell az elmaradt szolgáltatást kifizetnie.
A prémiumminőségű szolgáltatásnak és vendéglátásnak köszönhetően csak nagyon kevesen nem tartják be az üzleti szabályzatot. Ez utóbbiaktól viszont elbúcsúzunk.
A szolgáltatásainkat azoknak szeretnénk kínálni, akik szintén korrektek, és tekintettel vannak a szalon működésére, illetve a többi vendég drága idejére – mondja.