Tóth Katalin: Erősödő, negatív tendencia kezd kialakulni

Veled is előfordult már, hogy a megbeszélt időpontot a vendég vagy az utolsó pillanatban mondta le, vagy le sem mondta, csak nem jött el? Mit teszel, mit tehetsz ilyenkor? Megkérdeztük Tóth Katalin aranykoszorús kozmetikus mestert, ő hogyan kezeli ezt a praxisában.

Szerző: MG

Kati01 (002)– Kialakult, régi vendégköröm van, így tudom, hogy ha valaki nem tud jönni, akkor annak komoly oka van, mert nem hagyná ki különben az alkalmat – mondja Kati. – A tapasztalatom szerencsére az, hogy ha valaki lemondja a megbeszélt időpontot, akkor a helyére szinte mindig azonnal beugrik valaki más. Ha mégsem, akkor kitöltöm az időt más feladat elvégzésével.

A feledékenyebb, „szórakozottabb”, valamint a hosszabb utazáson részt vevő vendégeimnek emlékeztető sms-t küldök előző nap. Nálam nagyon jól működik ez a szisztéma.

A covid hatása

– A pandémia óta annyiban változott a helyzet e téren, hogy sokszor a megbeszélt időpont napján érzi úgy a vendég, hogy kicsit fáj a torka, vagy hogy náthásodik. Ezt én természetesen rugalmasan kezelem, és nem szoktam ilyenkor plusz pénzt kérni – hangsúlyozza. – Ha valaki 20-30 éve jár hozzám, annak komoly oka van, ha lemond egy időpontot. Ilyenkor igazából rám is vigyáz azzal, ha nem jön el egy olyan enyhe náthával, amivel a covid előtt bizony jött volna.

Emlékeztető üzenetek nem csak szórakozottaknak

– Van egy-két olyan vendégem nekem is, aki kicsit szórakozottabb. Velük megbeszéltem, hogy előző este küldök egy emlékeztető üzenetet, és akkor másnap pontos tud lenni – meséli Kati mosolyogva. – De üzenetet küldök akkor is, ha a vendég hosszabb időre elutazik, hogy a nyaralás ne feledtesse el vele a kozmetikát. Az emlékeztető sms-t nagyon jó dolognak tartom – ha fodrászhoz megyek én is minden alkalommal előtte kapok egy ilyen üzenetet. Ez nagyon jó szisztéma.

Egyszerűen nem jön el a vendég? Ilyen nincs. De ha mégis lenne…

– Azt gondolom, hogyha valaki megpróbálna hozzám úgy bejelentkezni, hogy nem mondta le az időpontot, de nem jött el, és utána sem mentette ki magát, akkor azt a vendéget többet nem fogadom. Ha ennyire nem tisztel meg, és ennyire nem fontos neki, akkor ne jöjjön többet – hangsúlyozza. – De ilyen nem szokott előfordulni – emeli ki mosolyogva. – Sajnos azonban azt látom sok fiatal kolléganőnél, hogy ez manapság tendencia, és ez tényleg nagyon sajnálatos.