Havonta 300 000 online időpontfoglalás érkezik a Salonic online időpontfoglaló rendszerén keresztül és egyre több kozmetikai szalon és kozmetikus kacérkodik a bevezetés gondolatával. A szakmai specifikumok miatt azonban rengeteg a kérdés, ezeket jártuk körbe néhány kozmetikai szakember segítségével.
Szerző: Támogatott tartalom
A Salonic online időpontfoglaló kifejezetten szépségipari szakemberek és szalonok részére fejlesztett szoftver, ami a piacon egyedülálló rugalmassággal szolgálja ki a felhasználói igényeket. Így bármennyire speciális terület a kozmetikai ipar, a legapróbb részletekre is kiterjedő beállítási lehetőségekkel minden létező élethelyzetre ad megoldást.
Óriási idő- és pénzveszteség a telefonos bejelentkezés
Egy 2021-es felmérés szerint hazánkban egy átlagos telefonhívás hossza 3 perc 20 másodperc. A tapasztalatok alapján egy egyszerű időpont egyeztetéshez szükség lehet ennyi időre. Éves szinten ez viszont rengeteg kiesést jelenthet, időben és pénzben egyaránt.
Átlagosan 3 perc 20 másodperces bejelentkezésre fordított idővel számolva, napi 6 hívás és havi 20 munkanap esetén, egy évre kivetítve 4840 perc (!) telefonálással, messenger üzenetek olvasásával vagy személyes időpont egyeztetéssel töltött idő megy a levesbe.
Ez éves szinten 80 munkaóra-kiesést jelent, ami átlagosan 15 000 Ft-os órabérrel számolva 1,2 millió forinttal növelné a bevételt.
Sugár Zsani, a Spiritual Beauty szépségszalonok tulajdonosa szerint, további 1,2 millió forint extra bevételt jelenthet az is, ha megmentjük a lemondott időpontokat. Zsani tapasztalatai alapján korábban havonta átlagosan 3-4 időpontot egyszerűen elfelejtettek a vendégek, és rendszeresen előfordult az is, hogy az új vendég “elegánsan” nem jelent meg a lefoglalt időpontra.
Alkalmanként átlagosan 20 000 forintos kezeléssel számolva a Salonic bevételnövelő eszközökkel a havonta legalább 5 megmentett időpont összesen 100 000 forint extra bevételt generál, ami évente már újabb 1,2 millió forintot jelent.
Ne félj a változástól, a Salonic-nál soha nem leszel egyedül
– Sok a tévhit a kozmetikai iparágban az online időpontfoglaló rendszerekkel kapcsolatban, a Salonic-ban azonban már mindegyikre van megoldásunk” – árulta el Bogdán Dávid, a szoftver megálmodója. – Mind közül az egyik legnagyobb, hogy a személyes kapcsolat hiánya miatt nem jön el a vendég a megbeszélt időpontra. A világ azonban ennél már sokkal előrébb tart. A járvány óta az emberek hozzászoktak, hogy mindent online intéznek, és ha éppen az éjszaka közepén, a mosdóban jut eszükbe, hogy elfelejtettek bejelentkezni a kozmetikushoz, komoly előnyt ad, ha azonnal tudnak időpontot foglalni. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a foglalás során a nevet és az e-mail címet is meg kell adni, emiatt, ha van is álfoglalás, azonnal ki lehet szúrni – magyarázta az ügyvezető.
– Ezt én is megerősíthetem. A Salonic riportokban látom, hogy 2022-ben a 3 szalonunkba összesen több, mint 8000 online foglalás érkezett, és nem igazán volt köztük kamu” – tette hozzá Sugár Zsani.
– Az is óriási előny, hogy a kollégák azonnal látják, kinél van még szabad hely, így nem fordulhat elő, hogy egy időpontra több vendéget is ugyanahhoz a kozmetikus kolléganőhöz írunk be – egészítette ki Győrffy Ildikó, a Monsalon kozmetika tulajdonosa.
A Salonic automatizálja a kötelező beleegyező nyilatkozatok kitöltését
A Salonic az ügyfél tájékoztatás és az egyes kozmetikai kezelésekhez elengedhetetlen beleegyező nyilatkozatok kiküldésében, aláírattatásában és nyilvántartásában egyaránt óriási segítség.
Az időpontfoglalást követően automatikusan, e-mailben kiküldi a szükséges dokumentumokat, a vendég néhány gombnyomással, digitálisan aláírja azokat, ezeket a rendszer automatikusan, PDF-ben generálja és hozzácsatolja az ügyfél adatlapjához. A Salonicban ezt követően minden egy helyen megvan és bármikor elérhető. Ez újabb értékes időt spórol a kozmetikai szakembereknek.
Soha nem veszhet el a bejelentkezés feletti kontroll
A kozmetikai iparágnak persze vannak speciális területei, ahol a vendég sokszor csak a vágyott végeredményben biztos, az eléréséhez szükséges kezelések kiválasztásához azonban már nincs meg a kellő ismerete. A Salonic arra is lehetőséget biztosít, hogy az időpontokról való végleges döntés a szakember kezében maradjon, így, bár engedélyezi az online bejelentkezést, az csak a kozmetikus visszaigazolását követően válik véglegessé.
Sokan tartanak a bonyolult bevezetéstől, természetesen erre is van már bevált módszerünk, amivel gyakorlatilag egyik napról a másikra lehet a papír alapú naptárról, digitálisra váltani. Legendásan profi ügyfélszolgálatosunk, Betti pedig a világ összes türelmével segíti az új és régi felhasználóinkat egyaránt. Legyen szó bevezetésről, új funkciókról vagy a rendszer bővítéséről.
Október 27-28-án természetesen a Salonic csapatával mi is kint leszünk a Beauty Forum Budapest 2023. rendezvényen a Lurdy házban. Így személyesen is lehet kérdezni a rendszerről, ki lehet próbálni a felületet és óriási meglepetéssel is készülünk, ami még tovább növelheti a kozmetika bevételeit” – zárta a beszélgetést Mr. Salonic.