Az ún. Z-generáció (a mostani 14-28 éves korosztály) megérkezett a kozmetika világába, és ha fenekestül nem is forgatta fel, alaposan megbolygatta. Lássuk, milyen kozmetikai kezeléseket keresnek, és hogy mi jellemzi a vásárlói preferenciáikat!
Szerző: Kovács Adrienn kozmetikus, közgazdász, az Afrodita Professional márka oktató- és bemutató kozmetikusa, szakmai vezetője
Cikkünk 1. részében a Z-generáció természetesség és fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről, a személyre szabható instant kezelésekről, valamint az online világban való létükről olvashattok.
Egyedi kozmetikai kezelések
Az unalom szót nem ismerik a Z-generáció tagjai. Az átlagos kezelésektől eltérve, olyan egyedi megoldásokat keresnek és választanak, amelyek kifejezik egyéni stílusukat. Kipróbálják a legújabb technikákat és innovatív módszereket, hogy valóban különlegesnek és trendinek érezzék magukat. Hiszen minden Z-generációs tudja, hogy egyedi kezelésekkel még jobban ki lehet tűnni a többiek közül.
Vásárlói preferenciák
Az ár-érték arány fontos a Z-generáció számára, de nem az egyetlen szempont. Minőségi termékeket keresnek, amelyek hosszú távon is hatékonyak és eredményesek. Átláthatóságot várnak a gyártóktól, és fontos számukra, hogy azok etikus munkát végezzenek. A vásárlás előtt alaposan tájékozódnak, mert a Z-generáció szerint a legjobb döntéseket a leghíresebb és a legnagyobb követőbázissal rendelkező influenszerektől lehet beszerezni. Tudatos vásárlók, nem költenek feleslegesen, ezért keresik a leghatékonyabb összetevőkkel rendelkező kozmetikumokat. A 2 vagy 3 az 1-ben termékeket keresik, mert kedvelik, ha egy termékkel több lépést is kiválthatnak a bőrápolás során.
A Z-generáció tagjai nem csupán szépek akarnak lenni, hanem közben tenni is akarnak a bolygónkért.
A Z-generáció kétségkívül megváltoztatta a szépségipart. A természetességet, az egyediséget és az online világot hozták magukkal, új lendületet adva a kozmetikai kezeléseknek és termékeknek. A szépségipar fontos célcsoportnak tekinti őket, akik nagy gondot fordítanak a külsejük ápolására, és akik tudják, hogy a szépség belülről fakad, de egy jó kozmetikai kezeléssel még jobban és ragyoghatnak.
Utószó: mi, a korábbi generációk tagjai sokszor nehezen értjük meg őket, ugyanakkor azt tapasztalhatjuk, hogy ez fordítva is igaz. A Z-generációval kapcsolatban sok-sok sztereotípia alakult ki időközben. Ezek egy része igaz is, de sokszor nem az. Fontos, hogy igyekezzünk elfogadni őket, a gondolatvilágukat, a tetteiket. Mert valaha mi is voltunk ilyen fiatalok, és akkor a mi szüleink, nagy- és dédszüleink néztek ránk olyan furcsán, mint amilyen furcsán most mi tudunk rájuk nézni.