Jagodics Rita: Te árérzékeny vagy prémium vendégkörben gondolkodsz?

A gazdasági hullámzások idején a vállalkozások működési dinamikája és az emberek viselkedése jelentős változásokon mehet át, amit a szépségipari szektor is megérez. Különösen azokat, akik az árérzékeny vendégeket, vevőket célozzák meg – hangsúlyozza Jagodics Rita, marketingszakértő, akivel a prémium vendégkör kialakításáról beszélgettünk.  

Szerző: MG

Jagodics Rita K (002)
Jagodics Rita

Mit javasolsz azoknak, akik ebben a cipőben járnak?
Célozzák meg a magasabb társadalmi rétegek elvárásait, akik prémiumszolgáltatásokat vesznek igénybe, és igazítsák hozzájuk a kínálataikat egyedi, minőségi és személyre szabott kínálatokkal. Az ilyen vendégek számára a különleges szolgáltatások nem csupán funkcionálisak, hanem életstílust is kifejeznek, amiért nem sajnálják a magasabb árakat.

Mondanál erre példát?
A magasabb társadalmi réteghez tartozók kiemelten értékelik a személyre szabott élményeket, a diszkréciót és az exkluzivitást. Számukra például rendkívül vonzó, ha lehetőségük van különleges idősávokban érkezni, amikor kevesebb vendég tartózkodik a szalonban, vagy ha egyedi masszázsokat és szolgáltatásokat élvezhetnek. Sokan kifejezetten preferálják azokat a szalonokat, amelyek privát kezelőszobákat és személyre szabott időpontokat biztosítanak. A prémium szolgáltatásokat megvásárló vendégek számára kiemelten fontos a konzultáció, amelynek során érzik az odafigyelést, és biztosak lehetnek abban, hogy a kapott élmény és kezelések tökéletesen személyre szabottak, és teljes mértékben kielégítik az igényeiket. Fontos, hogy kiemeljük és kommunikáljuk a szalonban alkalmazott minőségi termékek nevét és márkáit. Az oklevelek és a szakmai továbbképzéseken való részvétel bemutatása pedig szintén erősíti a szalon hitelességét és professzionalizmusát.

Az egyedi szolgáltatások csökkentik az árérzékenységet, és vonzzák az igényes vendégeket.

A prémium szolgáltatás mellett mire kell még a szakembernek figyelnie?
A belső tér kialakítása és a vendéglátás szintje közvetlenül befolyásolja az ügyfél élményét. Egy választékos, jól megtervezett belső tér, amely a nyugalom és kényelem oázisaként szolgál, elengedhetetlen. Kényelmes, elegáns fotelek, kifinomult zenei háttér, kávék, frissítők vagy kiváló minőségű teák mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a vendégek különlegesnek és értékesnek érezzék magukat.
Emellett az online térben való jelenlét és a célzott marketingstratégia elengedhetetlen sikerhez. Egy profi weboldal, amely eleganciát sugároz, könnyen kezelhető foglalási rendszert biztosít, és egy vonzó, aktív közösségimédia-profil jelentősen növelheti a szalon láthatóságát és népszerűségét.  A bemutatott munkák, a vendégekkel készített interjúk, szakmai tippek és tanácsok megosztása döntő tényező lehet a prémium kategóriás vendégek számára.

A prémium szolgáltatások iránti igény nem csökken, még a gazdasági válságok idején sem, így a szépségipari vállalkozások számára éppen most van itt az ideje, hogy kiemelkedjenek a versenyből, és magasabb szintre emeljék a vállalkozásukat.

 

A témához kapcsolódó fontos cikkeink: