Újranyissak? Zárvatartsak? – ez a jelen egyik legégetőbb kérdése

Korábbi összeállításunkban termékforgalmazók és szalontulajdonosok osztották meg gondolataikat erről az olvasóinkkal. Mindenki keresi a megoldásokat, ez az interjú sokak segítségére lehet.

Szerző: MG

Változtassunk, ha szükséges!

Április 15-én, egy hónapnyi zárva tartás után a DRHAZI referenciaüzletek kinyitottak. Dr. Házi Edinát, a cég vezetőjét kérdeztük a jelenlegi helyzetről.

Beauty Forum: Miért most nyitottatok?

Dr. Házi Edina: Kutató, fejlesztő és gyártó cégként a referenciaszalonjaink eddig is nyitva lehettek volna a rendelet értelmében. A termékeink nagy része intenzív bőrfertőtlenítő – ez a profilunk. A koronavírus olyan pánikot keltett az emberekben, hogy ebben a helyzetben marketingszempontból döntöttünk úgy, hogy ameddig szükséges, addig szüneteltetjük az üzleteinket, és csak online működünk. Így majd 1 hónapig zárva voltunk. A vásárlókkal ez idő alatt is folyamatosan tartottuk a kapcsolatot, és a szükséges esetekben megoldottuk az online diagnosztika lehetőségét. Nem volt könnyű.
A múlt héten úgy láttam, hogy a legtöbb ember túl van a pánikon, ezért nyitottuk ki az üzleteinket. Azt gondolom, hogy így nagyobb támogatást adhatunk az embereknek.
Kevesen tudják rólunk, hogy évek óta a fő kutatási területünk a sejtszintű és általános testregeneráció. Évek óta kutatjuk-fejlesztjük azokat a természetes hatóanyagokat, komplex módszereket, amelyekkel általános belső szervi regeneráció és fiatalítás érhető el. Így a jelenlegi helyzetben szerencsés, hogy mi nem általános kozmetika vagyunk, és a szolgáltatásaink között nagyon hasznos most a Magneto Bio Scan testdiagnosztika és kezelés.

További szakmai véleményekért az újranyitással kontra zárvatartással kapcsolatban KATTINTS! 

A „nem általános kozmetika” azt jelenti, hogy boltként is működhettek?
Egyrészt igen, másrészt mi speciális arckezeléseket végzünk, főleg manuálterápiával, amelyek nagy része gyógyító bőrnormalizálás. Nagy szükség van rá. Ezért is volt fontos, hogy a kezelési kúrák folytatódhassanak.

„Rendeltünk még március elején 100 db gyorstesztet, így biztosítani tudjuk magunkat és a vendégeinket” 

Mit javasolsz a kollégáknak ebben a helyzetben?

Folyamatosan figyeljük, és értelmezzük az aktuális rendeleteket, ennek keretein belül működjünk. Ez az időszak új feladatokat ad, és mindenkinek sok változtatást érdemes megtennie. Például évekig halasztotta a kozmetikusok többsége a termékforgalmazási tevékenységet – ódzkodva a pénztárgép használatától. Azt hiszem, most érdemes bővíteniük hivatalosan a profiljukat ezzel. Jelenleg az üzletek akár 8 órás munkaidőben, pl. 7-15 óráig üzemelhetnek, így pótolható lehetne a kieső bevételük nagy része. A jelen legfontosabb mottója: változtassunk, ha szükséges.
Természetesen helyesnek tartom, hogy vigyázzunk magunkra és egymásra, ezért javaslom mindenkinek, hogy végeztessen Covid 19 szerológiai tesztet, hogy kiderüljön fertőzhet-e vagy sem. A teszt segítségével kiderülhet, hogyha túl vagyunk a fertőzésen, és ekkor egyrészt megnyugodhatunk, hogy immunizálttá váltunk, másrészt nem jelentünk kockázatot a környezetünkre. Ezért mi is rendeltünk még március elején 100 db gyorstesztet, így biztosítani tudjuk magunkat és a vendégeinket.

A Mammutban lévő szalont is megnyitottátok. Nem kihalt most a Mammut?

De, a többi bevásárló üzlethez hasonlóan kihalt. Véleményem szerint nem a rendeletek, hanem az általános pánik miatt. A szomszédos fodrászüzlet is zárva volt hetekig. Azt látom, hogy az emberek félnek, és nemcsak a vírus miatt, hanem a gazdasági helyzet miatt is, illetve mert nem tudják jól értelmezni a rendeleteket. Azt nem tudom, meddig tartható fenn a jelenlegi állapot, mert nekünk is mind a 3 referenciaüzletünkben fizetnünk kell a bérleti díjat és a kollégák járulékait. Az a véleményem, hogy sokaknak érdemes lesz profilt váltania.

Hogyan véditek magatokat és a vendégeket egy esetleges fertőzéstől?

Maximális higiéniát tartunk az üzletekben, emellett aromaterápiával is fertőtlenítjük a tereket. Ebben a rendkívüli helyzetben általános protokollokat tartunk: egyszerre 1 ember vásárolhat az üzletben. Emellett készítettünk aromaterápiás bőr-, nyálkahártyavédő, intenzív vírusellenes olajkeverékeket, amelyeket értékesítünk, ajándékozunk és adományozunk is ebben a nehéz időszakban. Folyamatos szerológiai teszteket végzünk, hogy nyugodtak lehessünk.

Milyen szakmai visszajelzéseitek vannak?

Sok kollégával tartjuk a kapcsolatot, megosztjuk a tapasztalatokat, segítünk egymásnak. Azt látom, hogy mindenki igyekszik betartani a rendeleteket és megpróbál túlélni. Súlyos probléma, hogy a magánpraxisú kozmetikusoknak nincsenek tartalékaik, így sokan nagyon nehéz helyzetbe kerültek. Csak abban reménykedhetünk, hogy hamarosan születik egy olyan rendelet, amellyel megmenthetők lesznek a kis- és középvállalkozások.

Olvasd el dr. Házi Edinával készült korábbi interjúnkat is üzletről, magánéletről és a holisztikus életmód fontosságáról! KATTINTS!

Nem tartotok attól, hogy a kijárási korlátozásról szóló rendelet értelmében megbüntetik a hozzátok betérő vendéget?

Mindig, minden rendeletet be kell tartani, mert még a legnagyobb elővigyázatosság esetén is érhet minket meglepetés.  Ahogyan én értelmezem a rendeletet: az idős emberek délelőtt, a 65 év alattiak pedig délután vásárolhatnak. A szolgáltatók pedig estig nyitva lehetnek, és a vendégek indokolt esetben jöhetnek. A szépségszalonok nyitva lehetnek. Ha a vásárló egészségügyi állapotát segíti a forgalmazott termék, szolgáltatás, mert például beteg az arcbőre, akkor szerintem az indokolt eset arra, hogy felkereshesse a szalonunkat. A szépészeti kezelések sajnos nem tartoznak ebbe az indokolt kategóriába.

Dr. Házi Edináék saját felelősségükre nyitottak újra, és saját felelősségre nyilatkozott erről, szerkesztőségünknek nem áll módjában a jogi hátteret vizsgálni. Javasoljuk, hogy a szakemberek minden lépés előtt tájékozódjanak a jogi keretekről!