2024 jelszava: perszonalizálj, tanulj, fejlődj!

A 2024-es év sem lesz kevésbé kihívásokkal teli, mint a 2023-as volt. Új év, új élet, ahogy mondani szokás. Vezess be te is minden olyan változtatást, amelynek épp itt az ideje. Hogy mik legyenek ezek? Adok néhány ötletet.

Szerző: Kovácsné Grabarics Ditta, kozmetikus-sminkes, marketing szakember

Bdr

Öt tippel segítek, hogy felkészültebb, profibb kozmetikus lehess:
  1. Jelenkorunkban minden perszonalizált: a hirdetések, az outfitek, a telefonunk képernyője, a salátánk összetevői, de még az autónk belső tere is. Megszoktuk, hogy mindent magunkra szabhatunk, így számtalan lehetőségből állíthatjuk össze a nekünk leginkább tetsző végeredményt. Nincs ez másképp a szépségiparban sem, egyre nagyobb teret hódítanak az összeválogatható bőrápolási rutinok, sminkpaletták vagy kezelési sorok. Mint kozmetikus, nem kell új kezelést feltalálnod, de készíthetsz az árlistád helyett „szépségmenüket”, csomagokat, személyesebbé téve a kínálatot. Pl. „2 órás relax” csomagban elérhetővé tehetsz egy 1óra 15 perces kezelést, egy szemöldökfestést vagy extra masszázst, és egy pár perces sminket vagy sminktanácsadást. De otthonápolási termékekből is állíthatsz össze „átjárható” kis- és nagyrutinokat. A lényeg ilyenkor, hogy árban inkább kategóriákban gondolkodj, egymással párosítható, közel ugyanazon végeredményt kiadó összegekkel kalkulálj!

 

  1. Mesterséges intelligencia: lesz hozzá közöm vagy sem? – teszed fel magadnak a kérdést. Nos, bár nem az emberi érintésen alapuló szakmákba férkőzik be először az AI, de ha hiszed, ha nem, már most az életed része. Ott van a laborleleteid elemzésében, a tv-d és a telefonod által használt alkalmazásokban, stb. Kezdd el használni! Kérdezz a chat programoktól bátran, pl. új hatóanyagokról, szépségipari trendekről. Végeztess vele kalkulációkat. Írass vele marketing szövegvázlatokat, amelyeket átdolgozva használhatsz a közösségi média platformjaidon is – ugye vannak? Remélem!

 

  1. Zöld, vegán, organikus, zero waste, fenntartható: divatos szavak, de a jelentésükkel nem mindig vagyunk tisztában. Itt az ideje, hogy képbe kerülj, ha eddig nem tetted volna meg. Kérdezz bátran az általad forgalmazott termékek előállításának körülményiről és a környezetünkre gyakorolt egyéb hatásairól, hiszen a vendégeid kérdezni fognak. Amíg 10 éve különcnek számítottam azzal, hogy csak állatkísérlet-mentes, karbonsemleges termékeket vagyok hajlandó használni (magamon és másokon is) addig ez mára sokak alapvető igényévé vált az étkezés és a szépségápolás terén egyaránt. Ha még nem olyan termékekkel dolgozol, amelyek tekintettel vannak a környezetünkre is, itt az ideje palettát cserélni.

    A tudatosság lesz a legfőbb erényed ebben az évben, tervezz, alkoss és teremts!

  2. Válts takarékos módra: mindenben! A telefonod képernyőfényétől kezdve, a vízfelhasználásodon át, az eldobható textíliákig nézz át mindent, tételesen! Mi az, amire tényleg szükséged van, amiből pont annyit használsz, amennyi valóban kell, és mi az, amiből nem? Remek használt holmikat értékesítő alkalmazások vannak, add el amire nincs szükséged, legyen az felesleges határidőnapló vagy épp egy köpeny. Minél „tisztább” a tér körülötted, annál könnyebbek lesznek a mindennapok, hidd el!

 

  1. Tanulj! Ez egy örökérvényű tanács, de hidd el: sosem volt ennyire könnyű tanulni, mint most. Ne csak új kezelésekre gondolj. Online olyan érdekességekre is választ kaphatsz, amire nem is gondolnál elsőre. keress statisztikákat arról, hogy hány krémet ad el egy másik országban dolgozó kozmetikus átlagosan egy év alatt. Informatív, ugye? Hallgass marketing szemináriumokat, hogy felpörgethesd a hírleveleidet, facebook oldaladat. Keress ingyenes oktatóvideókat masszázsokról, és meríts ihletet a sajátodhoz. Informálódj az ásványokról és építsd be őket a relaxációs kezelési sorokba. Tanulj új nyelvet applikációból, hogy külföldi vendégeket is fogadhass. Gerrincjógázz internetes videók alapján, hogy javíts az ülőmunka során igénybe vett tartásodon. A sor végtelen, a határ pedig a csillagos ég!