A pandémia óta szárnyra kaptak a digitális megoldások. Azóta, hogy a NAV is egyértelműen a digitalizáció felé tereli a vállalkozókat, nem kérdés, hogy hamarosan alapelvárásként jelenik meg a szépségiparban is. A Salonicnak köszönhetően a BKSzC Erzsébet Királyné Szépészeti Technikum növendékei az idei évtől már a szakmai gyakorlat részeként szívják magukba a digitális vállalkozói tudást.
Szerző: Támogatott tartalom
A ma problémája, a holnap digitális megoldása.
Napjainkban a szépségipar legjelentősebb és folyamatosan visszatérő problémája a rendszertelenül érkező foglalások kezelése, az utolsó pillanatban jelzett visszamondások és az egyszerűen meg sem jelenő vendégek. Az időpontok körüli adminisztrációs feladatok nemcsak megzavarják a koncentrált munkavégzést, de az üresjáratok komoly bevételkiesést is jelentenek, és azoktól veszik el a lehetőséget, aki szívesen mennének.
Ezekre a fő problémákra hozta létre Bogdán Dávid a Salonic szalonmenedzsment rendszert, amely mára több ezer szalon és szépségipari vállalkozás mindennapi működését teszi hatékonyabbá.
Az 1996 után született Z- és a 2010 utáni Alfa-generáció tagjai már készség szinten használják a számítógépet, okoseszközöket, valamint az internetet, és nincs tapasztalatuk az informatikai eszközök nélküli világról. Közülük kerülnek ki a jövő szépségipari szakemberei és vendégeik, akiknek már teljesen természetes, hogy telefonhívás nélkül, mindent online intéznek.
– A Salonic időpontfoglalóval a vendégek a honlapba, Facebook, Instagram vagy YouTube-ba épített felületen keresztül online, pillanatok alatt lefoglalhatják a számukra megfelelő időpontokat, és azonnali információt kapnak a kezelés várható hosszáról is. A visszaigazolásban egyértelműen látszik, hogy mikor, milyen szolgáltatásra szól a foglalás. Az időpont közeledtével pedig e-mailben és sms-ben is automatikus értesítést kapnak, hogy biztosan ne felejtsék el az időpontot – mondta az ügyvezető.
Kétmillió forintos támogatás a jövő szépségipari képzéseire
A Salonic megszünteti a lemondás miatti bosszúságot is, hiszen közismert, hogy az emberek nem szeretnek telefonálni. A Salonic rendszerével a visszaigazolásból vagy értesítésből egyszerűen le tudják mondani az időpontot, ha mégis közbejön valami. Ez a szakembereknek is kényelmesebb, mert a rendszer automatikusan kezeli a lemondásokat, így azokat azonnal ki is lehet ajánlani Facebookon vagy e-mailben. Ezzel a megoldással lekerül az időpontfoglalásokkal kapcsolatos ügyintézés és stressz a szakemberek és a vendégek válláról, és megmarad a jó ügyfélkapcsolat.
A szépségipari oktatás szerves része, hogy a szakmai ismereteken túl a vállalkozói teendőkre is felkészítse a jövő szakembereit. A vendégkártyák kezelése, az ügyfélkapcsolatok menedzselése, a kötelező bizonylatolások, a marketing és a vállalkozásvezetési trendek folyamatosan változnak. A fiataloknak a sikeres működéshez erről is naprakész információkra van szükségük.
Hazánk legnagyobb szépségipari intézménye a BKSzC Erzsébet Királyné Szépészeti Technikum elsőként alkalmazkodott a megváltozott elvárásokhoz. Így a Salonic közreműködésével az iskola közel 1000, digitális eszközökön szocializálódott tanulója az új kor elvárásainak megfelelő képzésben részesül.
– Évek óta terveztem, hogy amint lehetőség adódik rá, a Salonic-kal karitatív módon támogathassam a jövő nemzedék képzését. A BKSzC Erzsébet Királyné Szépészeti Technikumnak átadott kétmillió forintos támogatással ez végre megvalósulhat. Az összegből első körben 10 vadonatúj számítógéppel lesz gazdagabb az intézmény, a képzéshez pedig szakmai támogatást is nyújtunk és mentorprogrammal segítjük a vállalkozóvá válásukat – árulta el Bogdán Dávid.
A jövő fodrászai, kozmetikusai, kéz- és lábápoló szakemberei közvetlenül a képzési programba építve ismerhetik meg a digitális ügyfélkezelés fortélyait. A Salonic rendszerén keresztül megtanulják automatizálni az időpontfoglalásokat és -lemondásokat, a számlázást és a nyugta-adást. Excel-táblázat nélkül kezelni a szalon készleteit és anyagmozgásait, és az egyszerűen használható marketingeszközök alkalmazását a bevételek növeléséhez és a vendégkör bővítéséhez. A tanultakat pedig a tanműhelyben és az éles helyzetekben egyaránt gyakorolhatják.
Az együttműködésnek köszönhetően ezek a fiatalok már egy kiforrott és bizonyítottan hatékony rendszerre alapozva kezdhetnek vállalkozni, és nem kell szembesülniük azokkal a nehézségekkel, amelyek ma még megkeserítik a legtöbb szépségipari dolgozó mindennapjait.