Ázsia és a Csendes-óceáni térség szépségfővárosa: Hongkong

27. alkalommal hozta össze a szépségipar globális vezetőit a Cosmoprof Asia 2024, Ázsia és a Csendes-óceáni térség vezető B2B rendezvénye. A BolognaFiere és az Informa Markets szervezésében létrejött rendezvény bemutatta a térség innovatív termékkínálatát, szolgáltatásait és technológiai újításait.

Szerző: BF

A rendezvényre 47 országból több mint 2 500 kiállító érkezett, melyek 89 százaléka Hongkongon kívülről. Az eseményre közel 80 000 résztvevő látogatott el. 18 nemzeti és regionális pavilon mutatkozott be, köztük Ausztrália, Kalifornia, Kína, Franciaország, Németország, Hongkong, Olaszország, Japán, Korea, Malajzia, Szingapúr, Dél-Afrika, Spanyolország, Svájc, Tajvan, Thaiföld, Törökország és az Egyesült Államok jelent meg ilyen módon.

November 12–14. között az AsiaWorld-Expo (AWE) adott otthont a teljes ellátási láncot bemutató Cosmopack Asia kiállításnak, amely az alapanyagok, gépek, csomagolás, bérgyártás és saját márkás termékek legújabb innovációira összpontosított.

A Cosmoprof Asia kiállításon november 13–15. között a Hongkongi Konferencia- és Kiállítási Központban (HKCEC) a legújabb termékbevezetések és innovációk kerültek a figyelem középpontjába, a kiskereskedelmi-és szakmai disztribúciós csatornák képviselőinek részvételével.

APAC és Hongkong számokban

Év végére a globális szépségápolási piac várhatóan 648,6 milliárd USD bevételt generál. Az Ázsia és a Csendes-óceáni térség értéke 191 milliárd USD, amely 2028-ra 214 milliárd USD-ra emelkedik. Ezen belül a bőrápolás marad a vezető szegmens, 80,9 milliárd USD értékkel 2028-ra, míg az illatok és kozmetikumok éves szinten 6,5% és 5,4%-os növekedést mutatnak.

Kis mérete ellenére Hongkong stratégiai szerepet játszik a régió szépségiparában. 2022-ben a világ harmadik legnagyobb parfüm-, kozmetikum- és pipere cikk importőre volt, 2023-ban pedig összesen 7,1 milliárd USD értékű importot bonyolított le. A város exportjának közel kétharmadát Kína kapta. Hongkong továbbra is fontos üzleti központ az erős kormányzati támogatásnak és a pénzügyi szektorban betöltött szerepének köszönhetően.

Üzleti Lehetőségek a Buyer Programmal

A Cosmoprof Asia páratlan üzleti lehetőségeket kínált a Buyer Program révén, amely közvetlen kapcsolatot teremtett a kiállítók és több mint 600 kiemelt partner között.

Kiemelt programok

  • CosmoTalks: A Cosmoprof exkluzív kerekasztal-beszélgetésein a globális vezetők osztották meg meglátásaikat makrotrendekről, piac- és termékfejlesztésekről, fenntarthatóságról, kereskedelmi megoldásokról, fogyasztói magatartásról és szépségipari innovációkról.
  • Cosmoprof Asia & Cosmopack Asia Awards: A BEAUTYSTREAMS együttműködésével átadott díjak 11 kategóriában ünneplik a kutatás-fejlesztés kiemelkedő teljesítményeit, beleértve a formulázást, csomagolást, fenntarthatóságot és értékajánlatot. 395 vállalat több mint 420 pályázatából választották ki a győzteseket.
  • CosmoTrends: A BEAUTYSTREAMS által válogatott trendjelentés bemutatta az ázsiai és csendes-óceáni térség öt kulcsfontosságú trendjét.
  • Cosmo Onstage: Élő bemutatók és workshopok a legújabb termékek, berendezések, műkörömépítés, smink és wellness-kezelések témaköreiben.
  • A COSMOLAB interaktív laboratóriumi tér, ahol úttörő technológiai fejlesztéseket ismerhettek meg a látogatók.
  • Scent Horizons: Az Eternal Group együttműködésével megvalósított új projekt, amely a parfümpiacot helyezi előtérbe. Az itt megtartott workshopok és mesterkurzusok piaci adatokat és elemzéseket mutattak be, a legújabb kínai illattrendeket bemutató fehér könyv pedig digitálisan érhető el.
A fenntarthatóság, mint prioritás

A fenntarthatóság kulcsfontosságú fókuszpont a kozmetikai ipar fejlődésében, különösen az ellátási lánc területén. A Cosmopack Asia keretén belül bemutatták a „Fenntartható szépség” e-könyvet, amely az innovatív technológiák alkalmazásával a környezeti hatásokat csökkentő kiállítókat ismerteti. Az e-könyv betekintést nyújt a legjobb gyakorlatokba, és ösztönzi a fenntartható megoldásokat.

A Cosmoprof Asia egyedülálló kezdeményezése a Boutique, amely egy mintatermékeket kínáló jótékonysági bolt. A 15 szponzorcég zászlóshajó-termékeinek kisméretű változatai közül a látogatók minimum 100 hongkongi dolláros adományért 5 darabot választhattak. Az összegyűjtött adományok a Save the Children Hong Kong szervezetet támogatják.

Újdonságok 2025-ben

Beauty Ingredient & Formulation Asia néven 2025-ben új esemény indul a Cosmopack Asia keretén belül, amelyet kifejezetten kutatás-fejlesztési szakembereknek, laboránsoknak, vegyészeknek és formulakészítőknek terveztek. Az új esemény a Kínai Kozmetikai Vegyészek Társasága (China SCC) és a Hongkongi Kozmetikai Vegyészek Társasága (HKSCC) társszervezésében valósul meg, az International Federation of Societies of Cosmetic Chemists (IFSCC) támogatásával, valamint a Cosmoprof Asia Ltd. együttműködésével. A projekt célja, hogy a szépségipar tudományos központjává váljon az ázsiai-csendes-óceáni térségben, ezzel is kiemelve a rendezvény jelentőségét az ellátási lánc számára.