Balogh Gabriella: Szeretek csapatban dolgozni

Talán a sportos múlt, talán a hit, de legfőképpen a szakma iránti rajongása segíti Balogh Gabriellát azon az úton, amelyet nyolc éve kezdett meg, amikor Lashes by Love néven megnyitotta a webshopját. A szempilla-stylistból lett vállalkozó sok nehézségen ment keresztül, egyebek mellett egy súlyos betegségen is, de nem adta fel, olyannyira nem, hogy hamarosan bővíti a vállalkozását.

Szerző: BF

Balogh Gabriella JpgRégen testépítéssel foglalkoztál, ma küzdősportot űzöl, elég nagy váltás volt.

Igen, a fitnesz világában versenyeztem, a napjaimat edzőteremben töltöttem, de ma már nem köt le, hogy 4×12-t csináljak egy gyakorlatból. Mára monotonná vált, és nem kapcsol ki kellőképpen, mert a súlyok emelgetése közben azon jár az agyam, hogy mit kell még megcsinálnom. Viszont, amikor a párommal elmegyek hétvégente teniszezni, akkor csak arra koncentrálok, és megszűnik a külvilág. Ugyanígy vagyok a harcművészettel is. Gyakorlati technikák vannak, például megtámadnak késsel, védekezni kell, és ha nem reagálsz időben, mert azon agyalsz, hogy mit nem utaltál el, akkor veszítesz. Ha nem oda helyezed a fókuszt, ahová kell, akkor vége.

Melyik ez a küzdősport?

Az aikido, ami egy olyan út, amellyel le tudjuk győzni a konfliktusokat magunkban.

Mire tanított téged a sport?

Kitartásra és arra, hogy mennyire fontos a mozgás, mert sokkal energikusabb leszel tőle, ezáltal jobban mennek a napi ügyek is. Bele kell férjen az időnkbe, úgysem maradsz le semmiről abban a két órában, nem megy tönkre a vállalkozás. Azt gondolom, hogy vannak olyan, az élet javítására szolgáló stratégiák, amelyek igenis beválnak, például, hogy kelj korán, és ilyen a sport is. Én reggelente szoktam edzeni, este már nehezebben mozdulok ki, pláne a  téli időszakban. Viszont, amikor kijövök a teremből reggel, edzés után, felfrissülve úgy érzem, hogy minden sikerülhet.

Hogyan indult a webshop?

Nem tudatos döntés volt. Tizenhárom évvel ezelőtt profi szempilla-stylist lettem, és a főiskola mellett kellett egy kis keresetkiegészítés. Nagyon érdekelt a szakma, mindig kutattam az újdonságokat, és akkoriban Magyarországon még nem annyira lehetett ezeket beszerezni. Ezért külföldről rendeltem meg az anyagokat, és közben összebarátkoztam a partnerekkel, akik érdeklődni kezdtek, hogy nem vágnék-e bele a forgalmazásba. Így szép lassan elkezdtem saját brandet felépíteni, majd nem sokkal később kizárólagos forgalmazója lettem egy koreai márkának.

Én olyan típus vagyok, aki vallja, hogy megfelelően el kell osztani a munkát. Egyedül nem tud az ember mindent megcsinálni, hosszú távon nem is tud ugyanolyan minőséget nyújtani.

Online lehet megvásárolni a termékeket?

Egyelőre igen. Személyes átvétel is van nálunk, de szívesen segítünk, ha telefonálnak vagy bejönnek hozzánk, hiszen a webáruházban nem lehet úgy megnézni a termékeket, mint egy üzletben. Ez főként a csipeszek esetében lényeges, hogy funkciójában vagy súlyában megfelelő-e az illetőnek.

Dolgozol a szakmában?

Már nem. Ha vendégeket is vállalnék, akkor a cég nem lenne. Csináltam az elején, hogy este nyolckor letettem a csipeszt, aztán még rendeltem új termékeket, majd  csomagoltam a webshopnak éjjel. Nagyon sok volt.

Szerinted ennek köszönhető, hogy rosszindulatú daganatot diagnosztizáltak nálad?

Nem tudom, hogy a túlhajszoltság,  a stressz közrejátszott-e, de tény, hogy abban az időben alakult ki.

A betegséged után mi változott?

Lelassítottam kicsit. Szakítok időt mindenre, ami nekem jó és engem épít, ilyen például az utazás. Azon pedig még dolgozom, hogy este nyolc után már ne nyomkodjam a telefonomat. A webshop miatt napközben állandóan a kezemben van, hiszen figyelem az Instát, a közösségi oldalakat, az újdonságokat, a kollégáim által összeállított anyagokat, és fontos lenne, hogy este már ne a képernyőt bámuljam.

Hogyan látod, most hogy állunk a lash képzeletbeli világtérképen?

Azt gondolom, már egyáltalán nem vagyunk lemaradva. Rendszeresen járok világkiállításokra, ahol találkozok szakemberekkel, megismerem az újdonságokat, amiket igyekszem mielőbb behozni az országba. De az igazsághoz hozzátartozik, hogy itthon kell nagyjából 1 év átfutási idő, mire a vendégek megszeretnek egy új szolgáltatást. Ugyanez volt a laminálással vagy szempilla-liftinggel.

Balogh Gabriella Oktatas
Az oktatóteremben zajlik az 1D alapképzés

Oktatást tervezel?

Nem. Én olyan típus vagyok, aki vallja, hogy megfelelően el kell osztani a munkát. Egyedül nem tud az ember mindent megcsinálni, hosszú távon nem is tud ugyanolyan minőséget nyújtani. Persze, szeretnék oktatókat még felvenni a céghez – most is vannak tanfolyamaink, online is. Szeretek csapatban dolgozni, bár itthon azt látom, hogy mindenki szeretné a maga kis bizniszét megcsinálni, nincs összetartás. Számomra az oktatás nem pénzkérdés, nem keresni akarok vele, hanem egyfajta visszajelzést kapni. Fontos a szempilla-stylistok/oktatók visszajelzése a termékeinkről. Ez a fejlődésünk elengedhetetlen része.

Folyamatosan keresed az új márkákat, vagy úgy érzed, elegendően széles a termékkínálatod?

Keresem természetesen, de meglehetősen széles palettával rendelkezem, és a meglévő gyártók is folyamatosan küldik az újdonságokat, fejlesztéseket. Idén például a szemöldök hennákból jelennek meg új színek, és laminálás után rögtön használható festékek. De itt említhetném az otthoni ápolás kiegészítőit is.

Nagyon felkapott lett az otthoni ápolás…

Igen, és keresik is a felhasználók az otthon használatos termékeket, innen jött az ötlet, hogy februárban kifejezetten nekik szánt webshopot is indítsunk, ahol például szérumokat, szempillasampont vásárolhatnak majd. Az ott kapható termékeken sokkal bővebb lesz a felhasználási útmutató, illetve tervezzük, hogy videókat gyártunk majd a termékek használatáról. Manapság már elengedhetetlen egy sikeres üzletben az, hogy kommunikálj. A mai korban az egyik legjobb eszköz erre a videó.

Idén mi lesz a trend?

Én nem sütném rá semmire, hogy trendi. Aki eddig is szerette a 8D pillát, az ezt követően is fel fogja rakatni, akár divatos, akár nem. Ami viszont egyre keresettebb, az a munka megkönnyítésére szolgáló pro-és premade pillák, amelyek már 2022-ben taroltak, és idén is viszik a prímet szerintem. Ezenkívül a szűkebb fanok, hogy még sűrűbbnek tűnjön a pillasor. De, hogy az otthoni ápolásnál maradjunk, a DIY-pillák is népszerűek, hiszen nincs mindenkinek ideje és pénze pilláshoz járni. És persze a fesztiválokra idén is várhatóak színes pillák és szemöldökök.

Hogy látod, a gyártók dolgoznak azon, hogy felgyorsuljon a munkafolyamat?

Szerintem másfél órán belülre nem fogunk jutni. Most megjelent egy kis műanyag eszköz, de ez inkább a kezdők munkáját segíti, a profik munkáját nem fogja felgyorsítani.