Bánhegyi Zsolt: A partnereinknek egyre fontosabb az összetevők ismerete

Idén tovább folytatódik a vásárlók minél kisebb szegmensekre osztása, és az így alkotott vásárlói csoportok igényinek kiszolgálására a mesterséges inteligenciát is igénybe lehet már venni. Emellett fontos irány lesz a smart és a clean beauty – vélekedik Bánhegyi Zsolt közgazdász termékmenedzser, a fitoC ügyvezetője, akit az újdonságokról is kérdeztünk.

Szerző: BF

Banhegyi Zsolt

Fontos irány lesz idén a „smart beauty” – amely vonalat egyébként Zsolték cége is képvisel -, ami azt jelenti, hogy a gyártó és a forgalmazó ért ahhoz a termékhez, és annak használatához, amit készít és ajánl. A vásárónak átadja ezt a tudást vagyis „kiokosítja” a termékből és annak megfelelő használatából.
– Ugyancsak egyre nagyobb szerepet kap a „clean beauty” vonal, amit szintén igyekszünk követni. Partnereinknek egyre fontosabb, hogy megismerjék a termékek pontos összetételét annak érdekében, hogy meggyőződjenek arról, csak olyan alapanyagokat használunk, amelyek a „natural” kategória elfogad – mondja Zsolt. – Olyan káros anyagoktól mentes termékeket keresnek, amelyek nem tartalmaznak parabeneket, trietanolamint, ásványi olajokat, allergén parfümöket, szulfátokat. Vegánnak tekinthetők, állati eredetű kivonatok – például halkollagén – nélkül. Nekem pont emiatt különös, hogy még mindig van olyan cég, amelynek nem láthatóak a termékösszetételei a weboldalukon. A mi termékeink minden összetevőjét el tudják olvasni partnereink a webáruházunkban.

A piac szegmentálása

Idén tovább folytatódik a vásárlók minél kisebb szegmensekre osztása. Az így alkotott vásárlói csoportok igényinek kiszolgálására a mesterséges inteligenciát is igénybe lehet már venni. Ez persze ez csak akkor működik jól, ha a keresési adatbázisba valós, megfelelő adatokat töltöttek fel olyanok, akik értenek a bőrtípusokhoz és a különböző bőrállapotokhoz.

– Gondolok itt a kozmetikusokra vagy a bőrgyógyászokra és nem az önjelölt beauty szakértő bloggerekre vagy youtuberekre – teszi hozzá Zsolt.

Újdonságok 2025

– A peptidek fejlesztésében nagy a verseny az alapanyaggyártók között, szinte minden évben új variációkkal jelennek meg a piacon. Mi is tesztelünk már néhányat, és biztos vagyok benne, hogy az év második felére bemutatunk két-három újat – mondja a cégvezető. – Ezek leginkább anti-aging hatásúak, de kezd elfogadottá válni például a hámlasztó vagy az anti-akne peptid complex is. Az új peptideket pedig hatékonyan tudjuk bejuttatni a mezo+lézer gépünkkel.

Örök téma marad: a fenntarthatóság

Zsolt szerint a fentarthatóság egy fontos trend, amellyel foglalkozni kell. Ez a téma igen széleskörű, ide tartozik egyebek mellett a környezetbarát csomagolás, a természetes összetevők, az újrahasznosítás is. Nehézsége az, hogy a legtöbb esetben a fentartható folyamatok többe kerülnek, mint a jelenlegiek. Ezért általában áremelkedést okoznak.

– Mi azt gondoljuk, hogy ezeket a lépéseket fontos megtenni, de csak fokozatosan, hogy ne változzon jelentősen a termékeink árszínvonala – zárta gondolatait.