A Cosmoprof Bologna szakmai vásárt sok piaci szereplő által nyújtott, óriási kínálat jellemezte, ahol nehéz, de nem lehetetlen érvényesülni – hangsúlyozta Bojtos Júlia, az Optikop Beautylaser ügyvezető igazgatója, akit a tapasztalatairól kérdeztünk.
Szerző: MG
Hányadszor látogattátok meg a Cosmoprof szakvásárt?
Az idei volt az első alkalom. Bár évek óta foglalkoztatja a fantáziánkat, mint a legelérhetőbb európai szépségipari kiállítás, más területen már tapasztaltuk, hogy egy nemzetközi vásáron való részvétel nem feltétlenül térül meg, így óvatosak voltunk, és idén csak látogatóként mentük ki.
Mit tapasztaltatok? Miért olyan vonzó a szakmának részt vennie ezen a szakkiállításon?
Azt gondolom, a vállalkozások általában abban a reményben vesznek részt egy ilyen kiállításon, hogy új vevőket, értékesítési csatornákat, partnereket, beszállítókat (kinek mire van szüksége) találjanak. Ez egy jó lehetőség, tehát érdemes ott lenni.
Számunkra is ezek a szempontok a fontosak, de azt látom, hogy óriási a kínálat, nagyon sok a piaci szereplő ehhez hasonló szándékkal, szóval óriási a zaj, és ebben a nagy zajban nagyon nehéz érvényesülni, felkelteni a figyelmet.
A kiállított berendezéseket végignézve egyértelműen látható, hogy a tartós szőrtelenítés ma vezető trend a szépségiparban.
Milyen újdonságokat láttatok?
Lézergyártó cégként mi főleg a készülékekre fókuszáltunk. Azt láttuk, hogy a napjainkat uraló innovációs trendek a szépségipart sem kerülték el, ide is betört az „AI-hype”, és a robotika is betette a lábát. Több kiállítónál láttunk igen komolynak tűnő, mesterséges intelligenciára épülő, bőrdiagnosztizálásra való berendezést, emellett az ujjakra felhúzott, motoros robotkesztyű is érdekes látványt nyújtott. Sok standon láttunk testkezelő berendezéseket, és egyértelműen látszott, hogy a tartós szőrtelenítés ma vezető trend a szépségiparban. Emellett ott volt a másik véglet is, a lakosság számára fejlesztett, ilyen-olyan technológiát alkalmazó arckezelő/arcfiatalító berendezések. Ezek a gépecskék nagyon jól néznek ki, gusztusosak, szép a színük, a formájuk, ám a hatékonyságukkal kapcsolatosan vannak fenntartásaim. És ezek a fenntartások sajnos már negatív piaci visszajelzésként is eljutottak hozzám. Ez pedig azért baj, mert rombolják a piacot.
Hogyan fogalmaznád meg egy rövid mondatban, hogy számotokra mit jelent a Cosmoprof?
A Cosmoprof egy motiváló kihívás: egy olyan nemzetközi szépségipari szakmai fórum, ahol nehéz, de nem lehetetlen érvényesülni, és mi ezt szeretnénk.
Tervezitek-e, hogy jövőre is mentek?
Igen, de jövőre már kiállítóként szeretnénk megjelenni.