Digitális megoldások az ügyfélkezelésben

Rengeteg időt és energiát spórolhat meg az a szakember, aki megfelelően használja a technológia nyújtotta lehetőségeket. Az adminisztrációs terhektől megszabadulva lényegesen több idő juthat a szakmai munkára és a vendégekkel való törődésre. Ráadásul egyre több vendégnek kényelmes az, ha akár késő este, a telefonjáról intézheti az időpontfoglalásait.

Digitalizációnak azt a folyamatot nevezzük, amikor technológiai eszközök, kütyük és programok segítségével az ismétlődő, babra munkákat egy szoftver végzi el helyettünk.

Ezek – a ma már világszerte üzletek milliói által használt rendszerek – könnyebbé teszik a vállalkozók életét, segítik a hatékonyabb üzletmenetet, sőt kimutathatóan több bevételt is eredményeznek.

Miben segít a digitalizáció?

A digitális szoftverek alapja, hogy automatizálják és egyszerűsítik a feladatokat. Például a vendégadatok egyszeri felvitelét követően egy gombnyomásra kitöltődik a vendégkarton, bekerül a vendég a foglalási naptárba, vagy a rendszer emlékeztetőt küld ki a vendégnek a közelgő időponttal kapcsolatban.

Ezek a programok ráadásul nemcsak az adminisztrációban segítenek, hanem számtalan marketingfeladatot is levesznek a vállunkról. És a tudásuk napról napra fejlődik.

„A mostani időszak még azokat is a digitalizáció felé terelte, akik ezt nem tervezték” – mondta Kiss János Balázs, a Salonic.hu egyik tulajdonosa. „A Salonic-kal egy emberi dolgot szeretnénk építeni, segítséget nyújtani. A szolgáltatás célja, hogy könnyebb legyen az élet, és hogy átláthatóbbak legyenek a folyamatok, hogy egyszerűbb legyen egy üzletet menedzselni.”

Korábban sokan úgy vélték, hogy online naptárral, digitális időpontfoglaló rendszerrel elszemélytelenedhet a vendégekkel tartott kapcsolat. Most mégis úgy látszik, hogy ennek pont az ellenkezője az igaz. Ha a technológia segítségével megszabadulunk az időt rabló feladatoktól, az értékes időt akár magunk és vállalkozásunk fejlesztésére, akár a vendégeinkre tudjuk szánni.

Pixabay
Pixabay
A sikernél nincs veszélyesebb

„Az ember alapvető tulajdonsága, hogy tart a változástól, változtatástól. Duplán igaz ez azokra az emberekre, vállalkozókra, vállalkozásokra, amelyek jól mennek, sikeresek. Ha egy vállalkozás jól megy, hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy abban mindent jól csinálunk. Ritkán állunk meg és gondoljuk át, hogy vajon mi az, amitől jól megy, és mi az, amin még tudnánk fejleszteni. Azok a vállalkozások tűnnek nyitottabbnak a változásra, amelyek jobban küzdenek, amelyek előtt nagyobbak a kihívások” – mondja Kiss János Balázs.

Tekintsünk a digitális megoldásokra lehetőségként! Nem kell ugyanis minden ügyfél felé egyformán kommunikálnunk.

Ha azok felé, akik szívesen fogadnak e-mailen, Messengeren, Facebook-csoportunkban üzeneteket, használjuk a digitális platformokat, több időnk marad azokra a régi, kedves, vendégeinkre, akik továbbra is igénylik, hogy telefonon vagy élő szóban egyeztethessenek velünk időpontot.

„A digitalizációra tekintsünk eszközként abban, hogy minél jobb szolgáltatást nyújthassunk a vendégeinknek” – tanácsolja Lisal Krisztina, a Beauty Forum Budapest kiállításvezetője egy (online) beszélgetésben.

„Ezeknek az eszközöknek a használata ma már úgysem kerülhető meg, hiszen egyik vállalkozás sem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen a digitális térben.”

Az éles helyzetek tesznek bennünket próbára

„Most – amikor egyik pillanatról a másikra jött a zárás – élesben láttuk, hogy mekkora segítséget jelent a szoftver. Amikor március 4-én bejelentették, hogy március 8. hétfőtől két hétre bezár minden szalon, percek alatt elképesztő mennyiségű foglalás/lemondás/időpont-módosítás érkezett be hozzánk” – mondja Bogdán Dávid programozó, a Salonic.hu alapítója.

„Azok, akik online foglalási rendszerrel dolgoznak, pár kattintással értesíthették a vendégeket a változásról. Míg a hagyományos, beírónaptáras szalonok órákon át telefonálgattak, hogy a vendégeket átszervezzék.”

Oszlassuk el a tévhiteket!

A digitális átállásnak van ugyan egy ára, de ez a befektetés bőven és gyorsan megtérül. Sokan tartanak például attól, hogy az átállás bonyolult és időigényes. A Salonic.hu csapatának a tapasztalata az, hogy 10-ből 9 ügyfél pár napon belül visszajelez, hogy elkészült a beállításokkal, és hogy sokkal egyszerűbb volt, mint hitték.

Gyakori az olyan visszajelzés is, hogy az új rendszer páratlanul jó felhasználói élményt nyújt, öröm vele dolgozni.

Olyanok is vannak, akik a költségektől tartanak. Pedig kimutatható, hogy a digitális megoldások növelik a bevételt, segítenek abban, hogy hatékonyabban és magasabb profittal működhessenek a cégek.

Segítenek abban például, hogy ne maradjanak el hírlevelek és marketingakciók, támogathatja a termékértékesítést, és segíti a kapcsolattartást. A hatékonyabb időbeosztás megmenthet egy-két időpontot, és segíthet abban is, hogy a magasabb profitot hozó kezelésekre mindig jusson idő. A kiküldött emlékeztetők eredményeképpen pedig lényegesen kevesebb a last minute időpontlemondás.

Amíg a szoftver dolgozik, a felszabaduló időt mi a vállalkozás fejlesztésére fordíthatjuk, legyen az akár új eszköz vagy szolgáltatás bevezetése, akár tanulás.

Azok, akik attól tartanak, hogy ezek a rendszerek számukra túl bonyolultak és a használatuk nehezen elsajátítható, jó hírünk van. A programokat olyan átlátható, barátságos és letisztult kezelőfelülettel látják el, ahol szinte minden „adja magát”, és a felhasználó szinte magától és természetesen tanulja meg a használatukat.

Azokban a kérdésekben, amikben elakadna vagy elbizonytalanodna, részletes oktatóanyag, online „varázsló” áll rendelkezésre. Végső esetben pedig mindig elérhetőek az ügyfélkapcsolati kollégák, akik készségesen és érthetően magyarázzák el az egyes lépéseket.

Segít a digitális asszisztens

Képzeljük el úgy a rendszerünket, mint egy digitális asszisztenst, akire mindenfélét rábízhatunk. Aki összefogja az amúgy külön tárolt információkat (vendégkarton, naptár, számlázás, marketing) és egyben, rendszerszinten látja át az egészet.

Egy asszisztens, aki számlázási és marketingfeladatokat is végez, aki a kezünk alá dolgozik, így mi akkor igazolhatjuk például vissza a vendég időpontját, amikor nekünk kényelmes.

A rendszer segít a vendégnek is, aki így nincs időhöz kötve abban, hogy mikor jelezheti nekünk, hogy jönne; emlékeztetőt kap a következő kezelés időpontja előtt; információkat kap arról, hogy milyen újdonságok, akciók vagy éppen a járvány miatti új, higiéniai protokoll várja a szalonban. A rendszer rugalmasságán és az általa nyújtott kényelmen felül a jól kialakított digitális jelenlét a vendég számára azt mutatja, hogy a kozmetikus odafigyel a részletekre és halad a korral.

Lépjünk ki a komfortzónánkból!

Érdemes tehát kilépni a komfortzónánkból, azért, hogy egy kis energiabefektetéssel teljesebb, korszerűbb és akár személyre szabottabb élményt nyújtsunk a vendégeinknek.

Legyünk aktívak a közösségi médiában (ezzel élményt adunk a vendégünknek, elmélyítjük a velük való kapcsolatot és persze új vendégeket is szerzünk), készítsünk informatív, esztétikus honlapot – lehetőség szerint időpontfoglaló modullal kiegészítve – és nem utolsósorban építsük ki az összes olyan kommunikációs csatornát, ahol a vendégek az általuk preferált módon léphetnek velünk kapcsolatba!

Legyünk profik minden téren! Ezt a vendég is látni fogja, és még nagyobb bizalommal, kötödéssel, nyugalommal fog felénk fordulni.

,