Dolce vita a kozmetikában: Sensual essence

Amikor ránézünk egy olasz nőre, árad belőle az elegancia, a felszabadultság, jól látható az ápoltság és az igényesség. De vajon mi a titka a dolce vita-feelingnek? Erről is beszélgettünk a Sensual essence márka kizárólagos hazai forgalmazójával, Tóth Mátéval, a Formositas Kft.  vezetőjével.

Szerző: Támogatott tartalom

 

Honnan származik a Sensual essence márka?

T. M.: A Sensual essence professzionális bőrápolási vonalként született 2015-ben a dél-olaszországi Puglia régióban, hogy megfeleljen a növekvő piaci igényeknek a hatékony termékek és holisztikus megközelítésű esztétikai terápiák iránt. A kezelés és megelőzés mellett figyelembe veszi a fájdalommentes, pihentető és stresszoldó élmények szükségességét. A termékeket gyártó olasz vállalkozásnak van már tapasztalata, és nem mellékesen háttere is a gyártásra, hiszen 40 éve van a piacon, második generációs családi vállalkozásként saját raktárral, gyárral és laboratóriummal rendelkezik. Az évek során gyűjtött információk és tapasztalatok alapján egy kifinomult és teljes körű bőrápolási vonalat sikerült létrehozni, amely megfelel a különböző bőrtípusok és földrajzi területek igényeinek, hogy a szakemberek számára pontosan, világosan, egyszerűen és komplikációmentesen válhasson elérhetővé.

Ciesse (002)
Egy dél-olaszországi kisvárosból származik a Sensual Essence

Ha jól láttam, a weboldalatokon nagy hangsúlyt fektettek a szakemberek minél szélesebb körű tájékoztatására…

T.M.: Igen, ez fontos volt számunkra. Minden terméknél fel van tüntetve, hogy melyek az aktív összetevők. Csináltuk egy Sense tudástárat is. Szerintem sokszor az a baj, hogy hiába tanulta meg a szakember, hogy milyen összetevők léteznek, mindig jöhet egy új, ismeretlen, amelyet szeretne megismerni. Rengeteg olyan angol vagy latin kifejezés van, ami lehet, hogy nem egyértelmű a kozmetikus számára, és ha meg is nézi a fordítóban, ki kell keresnie, hogy miért is jó, és mire nem használható az adott összetevő. A mi összefoglaló táblázatunkban jól látja mindenki, hogy az adott terméknél nemcsak egy felsorolás van azért, mert oda kell írni, mi segítünk abban is, hogy lássa a kozmetikus, hogy az a természetes összetevő valójában miért van benne, és milyen jótékony hatást fejt ki a bőrben.

Kihangsúlyoztad a természetes összetevőt, ennyire fontos a cég számára?

T.M.: Nagyon. Nem minden termék teljesen bio, de az biztos, hogy körülbelül 120- féle különböző természetes összetevő – a csodamogyorótól kezdve a kolbászfán át a páfrányfenyőig – megtalálható a termékekben. És nem csupán az a fontos, hogy természetes legyen, de a gyártás során arra is törekszünk, hogy lehetőség szerint helyi, fenntartható gazdálkodásból származó olasz alapanyagokkal dolgozzunk, vagyis benne legyen az olasz életérzés. Az összetevők 99%-a Olaszországból származik, de a világ legjobb növényi és nyersanyagai Amazóniától a Földközi-tengeren át a Himalájáig is megtalálhatóak a termékekben, hogy egyedi érzéki élményeket és kellemes rituálékat nyújtsanak, mindig előnyben részesítve a legjobb ökológiai, környezetbarát alternatívákat.

Nincs műanyag csomagolás sem?

T.M.: Sajnos ott még nem tartunk, de dolgozunk rajta, hiszen újrahasznosított papírból, meg fenntartható erdőből származó fából készült csomagolással szállítjuk a termékeket. Minden termékünkre jellemző, hogy parabén-, GMO-, SLS/SLES- és nikkelmentes. A gyantáink ezenfelül kolofónium, azaz fenyőgyanta mentesek és hipoallergén parfümöket is alkalmazunk.  Összességében csaknem 300 termékünk van, ha nem számolom a különböző kiszereléseket, akkor az egyedi termékek száma nagyjából 170, ennek legalább a 10 százaléka bio.

Akkor ez egy hatalmas gyár, nem igaz?

T.M.: Nem, ez nem egy konzorcium, ahogy említettem, egy családi vállalkozás, de megvan minden háttér, amely szükséges a kutatáshoz, fejlesztéshez és a korszerű gyártáshoz.

Dél-Olaszországból csak kevesen forgalmaznak termékeket, mert a szállítás sokkal bonyolultabb, mint az eliparosodott Észak-Olaszországból. Talán ez adja azt a plusz Dolce Vita-feelinget…

Mi a fő irányvonal?

T.M.: Az egyik fő vonal, az arcápolás. Ebben megtalálhatóak a teljesség igénye nélkül hidratáló krémek, lifting szérumok, PH-helyreállító krémek, arctisztítók, hámlasztók, de pigmentfoltokra, érzékeny bőrre és problémás bőrre is kínálnak megoldást a termékeink. Emellett férfi arcápolási termékek is vannak.

A másik nagy termékcsoport a szőrtelenítés, ebben a hagyományos cukorpaszta és cukorgyanta-vonalon kívül – ami egyébként a legnépszerűbb -, vannak gyantapatronok, konzerves lágy gyanták, brazil waxok, illetve kemény waxok is. Több mint 30 féle szőrtelenítő termékkel rendelkezünk.  Emellett elő- és utóápolók is kaphatóak, én azt gondolom, hogy ez az egyik erősségünk, csaknem 14 különböző ápolóból válogathatnak a szakemberek.

A harmadik óriási csoport a narancsbőr elleni termékeink: masszázskrémek, pakolások, testápolók és különböző koncentrátumok és szérumok, közel 40 féle termék. Ez a termékcsalád kifejezetten arra lett tervezve, hogy drága, több százezres vagy milliós gépek vásárlása nélkül is – a természet erejével – hatékony eredményeket nyújtsanak a cellulit és a felesleges zsírpárnák ellen. A Maté és Kakaó anti-cellulit termékcsaládunk például 100%-ban bio.

Arra is van mód, hogy saját márkás terméket gyártsatok más vállalkozás számára?

T.M.: Meglévő és bevált receptből vagy teljesen új elképzelés alapján el tudjuk készíteni egyénre szabottan a termékeket. White label és  private label termékek gyártását is vállaljuk a tervezéstől, a gyártáson és csomagoláson át, egészen az engedélyek beszerzéséig majd a kiszállításig, már alacsony darabszámtól.

Toth Mate Sense
Tóth Máté

Miért olyan különlegesek ezek a termékek?

T.M.: Én azt gondolom, hogy ennek nagyon sok összetevője van. Az alap, hogy valóban egy családi vállalkozás és bár nagyon kinőtte magát, hiszen Pakisztánon át Németországig kapható, a gyártónak ugyanolyan fontos a minőség, mint, amikor 40 évvel ezelőtt elkezdték gyártani a kozmetikumokat. A másik a minőségi és sokszínű alapanyaghasználat, amelyről már beszéltem, de említhetném azt is, hogy a test-és bőrápolás teljes szegmensét lefedik a termékek. Illetve kuriózum, hogy Dél-Olaszországból csak kevesen forgalmaznak termékeket, mert a szállítás sokkal bonyolultabb, mint az eliparosodott Észak-Olaszországból. Talán ez adja azt a plusz Dolce Vita-feelinget…