Gyógyszerészként indult a pályafutása, ami közgazdász diplomával folytatódott a gyógyszerkutatás terén, ma pedig kozmetikus végzettséggel fejleszti saját kozmetikumait, kozmetikummárkáját. Dr. Belényesi Líviával beszélgettünk, aki szakmai filozófiáját három szóban foglalta össze: hatás-illat-textúra.
Szerző: MG
Milyen kanyargó út vezetett a mai termékfejlesztésedig?
A gyógyszerészet, a krémek és a technológia iránti vonzalom az egyetem első éveitől meghatározta az érdeklődésemet. Bár mindig is kozmetikumok gyártásával szerettem volna foglalkozni, előbb gyógyszerész lettem, és a pályafutásomat a Caola kutatás-fejlesztés részlegén kezdtem, majd közgazdász diplomát szereztem, és 2023 májusáig a sales, marketing és gyógyszerkutatás területén dolgoztam.
A kozmetikum-fejlesztés és készítés hobbiként indult 2014-ben, amikoris megismertem a natúr alapanyagok kozmetikumokban való használatát, illetve megtanultam recepteket tervezni. A krémek készítése során éreztem, hogy ezek a komplex rendszerek mindennél izgalmasabbak a számomra. A márkám neve is ezért lett Cremio, majd Cremia®, mert ki szerettem volna fejezni, hogy a krémek saját fejlesztésűek. Elsősorban a magam problémás, seborrheás bőrére terveztem kozmetikumokat, majd idővel az anti-aging termékek felé fordultam.
Egyik lépésesedet sem bántad meg?
Nem, semmit. Ha végiggondolom a pályafutásomat, mintha minden abba az irányba akart volna terelni, ami most történik velem. A jelenlegi munkámhoz hasznosítani tudom az egyetemi, a multis sales és marketing tapasztalatokat, illetve a gyógyszerkutatás szabályozottságának tapasztalatait.
Mit szólt a családod a „pálfordulásodhoz”?
Szeretik. A férjem nélkül ez létre sem jött volna, ő indított el a natúr kozmetikumok irányába, mert ő már az egyetem alatt is a párom volt, és tudta, hogy ez engem azóta is változatlanul érdekel. A gyerekek a termékfejlesztésbe folynak bele, a testvérem támogatása nélkül nem lettem volna kozmetikus, a szüleim pedig a kezdeteknél voltak nagy segítségemre, mert mint minden kezdő vállalkozásnál, családi körben voltak szétosztva a feladatok.
Hogyan tudtad, tudod a magánéletedet a szakmai mindennapjaiddal összhangba hozni?
Ez egy folyamatos lavírozás. Most, hogy a gyerekek megnőttek, sokkal egyszerűbb. Szerintem minden dolgozó anya egy zsonglőr: igyekszünk mindenhol megfelelni és csak remélni tudjuk, hogy amit csinálunk, az jó. Nekem nagyon szerencsés helyzetem van, mert a férjemmel minden életszakaszban meg tudtuk oldani közösen a kihívásokat.
És mi ösztökélt a kozmetikus szakma elvégzésére?
Szerettem volna a gyógyszerészi szakértelem mellé társítani a kozmetikusi szakértelmet, megismerni a kozmetikus szaknyelvet, értékrendet és irányelveket. Érdekelt, hogyan tudok a hazai kozmetikus szakma igényeihez igazodó kozmetikumokat fejleszteni.
Nálatok hogyan történik a termékfejlesztés?
Igények és ötletek mentén kialakítom a receptúrákat, majd sokáig tesztelem, módosítgatom őket, míg végül a rövid és hosszú távú stabilitási teszteken is megállják a helyüket. Mikrobiológiai vizsgálat, CPNP bejelentés, valamint a TID elkészülése után állnak készen a forgalomba hozatalra.
A legnagyobb kihívást a natúrkozmetikumok fejlesztésénél az alapanyagok illata, színe és állaga, azaz hogy hogyan lehet ebből a sokszínű halmazból elegáns illatú és textúrájú kozmetikumokat formulálni. Dolgozó nőként és anyaként fontos termékfejlesztési szempont a számomra, hogy gyorsan felszívódó és látványos hatást eredményező termékeket fejlesszek.
Most milyen hatóanyagokkal dolgozol? Milyen termék kifejlesztésén?
Nehéz erre a kérdésre válaszolnom, mert párhuzamosan többféle terméken dolgozom. A laborom tele van izgalmasabbnál izgalmasabb alapanyagokkal, a fejem pedig telis-tele receptúrákkal, termékötletekkel. A professzionális portfóliót bővítem többféle kollekcióval, amelyeket folyamatosan mutatunk be a szakmának a szakmai napjainkon, illetve az őszi Beauty kiállításon.