Dr. Házi Edina gyógyszerész, hightech kozmetikum fejlesztő a saját bőrproblémái miatt vágott bele a kozmetikai termékfejlesztésbe. Extrém érzékeny alkata miatt a bőre olyannyira nem bírja a vegyszereket, hogy még a bio-natúr készítmények is gondot okoznak a számára. Ma a kutatásai középpontjában a holisztikus arcfiatalítás áll.
Szerző: MG
A kozmetikumfejlesztés miatt otthagytad a gyógyszerészeti hivatásod. Nem bántad meg ezt a döntésedet?
Nem a gyógyszerészi hivatást hagytam el, hanem a gyógyszercéget, ahol 10 évig középvezetőként dolgoztam. Ott sokat tanultam, szép emlékeim vannak, de vágytam az önmegvalósításra, a szabadságra. Hálás vagyok, hogy azt csinálhatom, és abból élhetek, amit szeretek, és ami folyamatosan inspirál a megújulásra.
A természetközeli élet, a tudatosság inspirált, hogy tiszta, mégis nagyon hatékony kozmetikumokat fejlesszek, amelyek hiánypótlóak a világpiacon.
Hogyan történik nálatok a termékfejlesztés? Melyek a lépései?
Amikor felmerül egy probléma, elkezdem megkeresni a kiváltó okát, az okokat, majd kutatom a lehetséges megoldásokat, hatóanyagokat, és szép lassan összeáll az egész a fejemben. Ezek után elkezdem megvalósítani a gyakorlatban. Elárulom, hogy mindig nagyon sok ajándékot kapok, amelyek különleges módokon jutnak el hozzám egy-egy, addig ismeretlen hatóanyagról, módszerről vagy új felfedezésről. Hiszem, hogy a nyitott, komplex hozzáállás és a hálózatos gondolkodásmód nagyon sokat segít abban, hogy mindig valahogy egy kicsit a trendek előtt járjak, és ezáltal én is tudjak inspirálni másokat.
Mitől függ, hogy milyen hatóanyagok kerülnek nálatok előtérbe?
Figyelem a biotech kutatásokat, olvasom a nemzetközi cikkeket. Emellett a saját bőrömön szeretem tesztelni a hatóanyagokat. Nagyon sok kiesik a szűrőmön, vagy azért mert nem elég hatékony, vagy mert feleslegesnek érzem, vagy azért, mert irritatív számomra. Ami szuper, azoknál a hatóanyagoknál, mindig érzem azt a különleges AHA-érzést, hogy igen, ez AZ.
Mennyire tudod, akarod követni a nemzetközi hatóanyag- és termékfejlesztéses trendeket?
A divat, a marketing hype nem érdekel, soha nem is inspirált. Ha valami különleges kerül a fókuszba, azt szeretem megismerni, megvizsgálni, és ha tetszik, akkor beépítem a formuláimba. Kis, manufakturális gyártóként nagyon gyorsan, akár minden évben újíthatom, alakíthatom a kozmetikumaimat – éppen úgy, ahogy fejlődik a világ, és ahogy fejlődöm én is.
Egy töltőgépgyártól cég képviselője látogatott meg egy-két hete, aki el volt bűvölve, amikor megmutattam neki a cégközpontunkat, a gyártóhelyünket, ahol készülnek a kozmetikumaim. Ő fogalmazta meg, hogy ennek a helynek lelke van. Talán ez a legnagyobb dicséret és érték, amit kaphattam.
Milyen felszerelést igényel a termékfejlesztés?
Főként engem ☺ A legtöbb biotech hatóanyagról már nagyon sok tanulmány és összehasonlító vizsgálat található, mire az adott hatóanyag piacra kerül. Így a leghatékonyabb módja a saját kipróbálás, a tesztelés, és ha beválik, akkor az, hogy milyen formulába tudom beépíteni, hogy a leghatékonyabb legyen. Ehhez szerencsére jó megérzéseim vannak, és remélem, hogy ez sokáig meg is marad.
Egyedül dolgozol e téren, vagy van egy segítő csapatod?
A kutatás-fejlesztés teljesen az én terepem, a gyártástechnológiát is én magam dolgozom ki, viszont ezt követően a csapatom sokat segít, hogy minden a legjobban menjen.
Most milyen hatóanyagokkal dolgozol?
Leginkább a holisztikus arcfiatalítás érdekel. Folyamatosan tökéletesítem, fejlesztem a formulákat, hogy minél inkább az egész arcra hatékonyak legyenek – a mimikai izmok, a kötőszövet és a bőrszerkezet szintjén. Az orvos esztétikai hatóanyagok állnak a kutatásaim célkeresztjében. Igyekszem megcélozni a legigényesebb nőket és férfiakat, akik értékelik ezeket a különleges kozmetikumokat. Azon dolgozunk, hogy a nevemmel fémjelzett márka világ brand-dé váljon, és nekünk, magyaroknak is legyen egy olyan kozmetikai márkánk, amit a La prairie, a Valmont és az MBR mellett büszkén említhetünk.