Dr. Mester Ildikó: Mindig kellenek a lelkes, elszánt és lelkiismeretes új kozmetikusok

Mire számthatunk idén a piacon? Milyen a hangulat? Mernek a cégek bővíteni, új termékeket bevezetni? Ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat sorozatunkban. Dr. Mester Ildikó, a Magister és a Séance alapítója bizakodó, és szerinte egyre nagyobb a kereslet a hazai márkák iránt is.

Szerző: JZs

A vendégeken is érezhető, hogy testileg-lelkileg óriási igényük és szükségük van egy kis törődésre, feltöltődésre, szépülésre, ezért biztos vagyok benne, hogy aki csak teheti, igénybe fogja venni a szektor szolgáltatásait.

Hogy látod, bizakodóbbak a cégvezetők és a vendégek? 

Azt gondolom, hogy bele fog telni még egy kis időbe, hogy minden olyan legyen, mint a pandémia előtt, de azért szép lassan visszarendeződnek majd a dolgok. Tény, hogy a világjárvány hatására a többség sokkal óvatosabb lett, jobban kerülték a nyilvános helyeket és ezalól természetesen a kozmetikák, szalonok sem voltak kivételek. Emellett sajnos sokaknak az anyagi lehetőségei is korlátozottabbá váltak, ami miatt átmenetileg le kellett mondaniuk arról, hogy bőrápolásra, szépségápolásra költsenek. Ugyanakkor a vendégeken is érezhető, hogy testileg-lelkileg óriási igényük és szükségük van egy kis törődésre, feltöltődésre, szépülésre, ezért biztos vagyok benne, hogy aki csak teheti, igénybe fogja venni a szektor szolgáltatásait. A Séance kreációk, valamint a Séance kozmetikusok kivételes szakértelme és odaadása a kezelések egy új dimenzióját nyitják meg a megújulásra vágyók előtt.

Várható idén újdonság a cégnél? 

Természetesen idén is szeretnénk izgalmas, extra kozmetikumokkal, kezelésekkel meglepni a márka szerelmeseit, és olyanokkal is megismertetni a Séance világát, akik még nem tapasztalták meg, milyen egy komplex szépségszeánsz. Elsősorban a már meglévő nyolc kezelésünket szeretnénk színesíteni. A tavaszi megújulás jegyében egy csodás újdonságunk érkezett márciusban, a Red Gold Hyaluron Mist, amely egy tonizáló, antioxidáns és energetizáló arcpermet. Az öregedésgátló kezelések továbbra is nagyon népszerűek. Ezért szintén tavasszal érkezik egy különleges pakolásunk, amely egy Revyskin nevű innovatív hatóanyagot és papayát is tartalmaz – igazi nyári derűt hozó kozmetikum. A Revyskin különlegessége abban rejlik, hogy segít helyreállítani a korral megereszkedett arcbőrt, és újra kontúrossá varázsolni az arcvonásokat. De a kényeztetést még magasabb szintre emeljük: a tavaszi időszakban elindítunk egy frissítő, bőrpuhító, wellness lábápoló kezelést is, ami segít felkészülni a szandálszezonra.

Látható, hogy a vendégek egyre inkább keresik a hazai márkákat

Találni jó, kezdő szakembert?

Kozmetikusaink véleménye, valamint a hozzánk érkező visszajelzések alapján igen, szerencsére vannak nagyon jó, szorgalmas, szakmai alázattal rendelkező kezdő kozmetikusok, azonban sajnos nincsenek túl sokan. Azt tapasztaljuk, hogy azok lelkesek és elszántak, akik a tanuló időszakban is próbálták a maximumot nyújtani a gyakorlati órákon, és mindig érdeklődőek, szorgalmasak voltak. Ez a fajta hozzáállás kell ahhoz, hogy valakinek legyen jövője ebben a szakmában. Aki más habitusú, az valószínűleg nem is lesz sikeres hosszú távon. Sokan csupán a gyors meggazdagodás reményét látják a kozmetikus mesterségben, és az vonzza őket, hogy a maguk főnökei lehetnek. Szerintünk ez rossz taktika: aki így gondolkodik, csalódni fog, és előbb-utóbb feladja. Természetesen az szintén lényeges, hogy a kezdő mögött legyen egy elhivatott mester is, aki biztatja, mentorálja és szakmai tanácsokkal látja el. Számos pályakezdővel, illetve tanulóval állunk kapcsolatban, és azt látjuk, hogy aki valóban ezzel szeretne foglalkozni, az egy határozott képpel rendelkezik arról, hogyan szeretné a szolgáltatását egyre magasabb és magasabb szintre emelni a jövőben. Ehhez azonban szükség van a példamutatásra is. Gyakran találkozunk azzal, hogy a pályakezdőket azzal riogatják, hogy nagyon telített a szakma, és nem biztos, hogy érdemes a sokadik kozmetikusnak beállni egy adott településen. Fontos lenne elmagyarázni a kezdőknek, hogy jó szakemberekre igenis szükség van, és egy profi vendégköre hamar kialakul, stabillá válik. Ebből egyértelműen következik, hogy mindig kellenek az elszánt, lelkes és lelkiismeretes új kozmetikusok.

Mennyire elhivatottak a vendégek a magyar márkák iránt, egyáltalán ismerik őket?

Szorosan együttműködünk Séance referencia-és oktatókozmetikusainkkal, folyamatosak a konzultációk. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egyre fontosabb a vendégek számára is, hogy hazai termékekkel kezeljük őket a szalonban. Legtöbbjük nem igazán ismeri a magyar kozmetikumokat, de miután kipróbálják az olyan minőségi márkákat, mint például a Magister és a Séance, ragaszkodni kezdenek hozzájuk. Sok olyan vendég van, akik ismerős ajánlására kezdték el a Magister kozmetikumait használni otthoni ápolásra, és később már tudatosan olyan kozmetikust kerestek, akik Séance termékekkel dolgoznak.
Látható, hogy a vendégek egyre inkább keresik a hazai márkákat, de úgy veszem észre, hogy még nem igazán tudják, hol nézhetnének utána annak, hogy milyen a választék a magyar szépségpiacon. Amikor szakembereink a Séance-t említik, mindig nagyon meglepődnek, és örülnek, hogy magyar brandről van szó, az pedig külön öröm számukra, hogy a vásárlásukkal, illetve a kezelés igénybevételével egy itthoni céget támogatnak.