Május 28-tól új szabályok léptek életbe a webáruházakkal kapcsolatban, amelyekre fontos odafigyelni. Ennek értelmében át kell írni az ÁSZF-eket is!
Szerző: BF
Több ponton módosul a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (megfelelve az európai parlamenti és tanácsi irányelveknek).
Akciók új szabályai
- Minden esetben fel kell tüntetni a termék normál árát.
- A termék normál ára az utolsó 30 nap legalacsonyabb ára. Tehát, ha egy termék 1000 Ft-ba kerül, ennyi volt az elmúlt 30 napban is, akkor ezt kell feltüntetni. Ha azonban volt 30 napon belül egy akció, ahol mondjuk 900 Ft-ba került a termék akciósan, akkor az új akciónál a normál ár 900 Ft lesz, ezt kell megjeleníteni és kedvezményt is ebből lehet adni. Ezt online és – ha van fizikai bolt – offline is jelezni kell.
- Az olyan kuponokra ez a szabály nem érvényes, ami nem mindenkire vonatkozik (pl. csak törzsvásárlók használhatják fel, vagy kisebb csoport). Amennyiben mindenkire vonatkozó kuponnap van, akkor ugyanúgy a 30 napos szabály az irányadó. Ha már kiírjuk a webshopban a kuponkódot, az már bárki számára elérhető, ergo alkalmazni kell a 30 napos szabályt.
- Szolgáltatásra, digitális termékekre, élelmiszerre nem vonatkozik a 30 napos szabály
- Az akció 1-2-3 hónapnál nem tarthat tovább, hiszen a fél évig-1 évig tartó akció valószínűleg nem valós
- Csomagajánlat vagy mennyiségi kedvezményre nem lehet meghatározni a 30 napos szabály alapján árat, így erre nem vonatkozik.
- A 30 napos szabály alól nem kivétel az árfolyam vagy az infláció miatti áremelés sem. Tehát, hiába kerül többe emiatt a termék, akkor is alkalmazni kell
- A webshop feladata, hogy hitelt érdemlően bizonyítsa, hogy helyesen alkalmazta a 30 napos szabályt.
Egyéb új szabályok
- Fel kell tüntetni, hogy a keresési rangsorban mely termékek megjelenéséért fizettek (fizetett hirdetés)
- Tilos a fiktív személyek kommentje. A webshopnak ellenőriznie kell, hogy olyan személy írt véleményt, aki valóban megvásárolta az adott terméket.
- Minden webáruházban kötelező telefonszámot feltüntetni.
- Ha van B2B és B2C is, meg kell jelölni, mert más-más jogok illetik meg a vásárlót.
- Bővül a vállalkozás tájékoztatási kötelezettsége üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződéstől eltérő szerződés esetén.IDE KATTINTVA további információkat is olvashatszAz alábbi videó is segíthet: