Gera-Mihály Zsófia kozmetikus, közgazdász, fitoterepauta szerint az az egyik legfontosabb az életben, hogy legyen célunk és kitartásunk, s hogy a feladatokat maximális odafigyeléssel kell elvégezni. Zsófiban már az egyetemi évek alatt megszületett az alkotásvágy, hogy hasznos dolgokat teremtsen, hozzon létre az embertársainak. Így születtek meg a nevével fémjelzett kozmetikai termékek.
Szerző: MG
Milyen indíttatásra vágtál bele a termékfejlesztésbe?
Már az egyetemi évek elején megfogalmazódott bennem, hogy alkotni akarok, az atomjaiból létrehozni valamit, amivel hasznos dolgot tudok adni másoknak.
A természetközeliség, a gyógynövények és a bőrápolás iránti vonzalmam, valamint az alkotásvágyam arra ösztönzött, hogy növényi kivonatok és modern hatóanyagok ötvözetéből alkossak jól működő kozmetikai termékeket, amivel segíthetek mások bőrproblémáin, vagy épp a korral való harcukban.
Nem bántad meg ezt a döntésedet?
Ez a márka a gyermekem, és legyek bármilyen fáradt, legyen bármilyen akadály, megyek és teszem a dolgom. Szerintem fontos az életben, hogy legyen célod és kitartásod.
Nem volt egyszerű, voltak hibák, kudarcok, stressz, és kihívás, és volt rengeteg öröm, rengeteg pozitív visszacsatolás, elismerés, bizonyosság, hogy jó úton járok. És van eredmény.
Mindez a sok tapasztalás és kemény munka kellett ahhoz, hogy megszülethessen többek között a professzionális felhasználásra fejlesztett termékcsaládunk.
Hogyan fér bele a kozmetikai munkádba a termékfejlesztés?
A referenciaszalonunkban átadtam a stafétát a vezető kozmetikusunknak, hiszen a termékfejlesztés, a vállalatvezetés, és megannyi ezekkel járó feladat mellett maga a kozmetikai kezelések elvégzése már nem kivitelezhető, nem beszélve arról, hogy a családomat sem szoríthatom háttérbe – mind anyaként, mind pedig feleségként helyt kell állnom a mindennapokban.
Az a véleményem, hogy a feladatokat maximális odafigyeléssel kell elvégezni. A vendég nemcsak kezelésre jön, ez az ő énideje. Nem tehetem meg azt, hogy pl. egy megbeszélésről beesve, nem teljesen ráhangolódva vegyem őt a kezeim közé. Tegyük a dolgunkat a lehető legjobban, teljes odafigyeléssel!
Hogy történik a termékfejlesztés?
Első lépésként meghatározzuk, hogy mi lesz a termék funkciója, milyen korosztálynak, milyen problémára adjon megoldást – ez alapján kezdjük el a hatóanyagok kiválasztási folyamatát, majd az alapreceptúra megalkotását.
A kezdő receptúra összeállítását követően a laboratóriumban formulációs keveréseket végzünk, amikor is a meghatározott tulajdonságok alapján beállítjuk a különböző terméktulajdonságokat. Ilyen például az illat, annak az erőssége, a pH, a beszívódási mérték, a sűrűség és az állag.
A teszteken megfelelt mintákat önkéntesnek jelentkező személyeknek adjuk, valamint bőrgyógyászati tesztnek vetetjük alá, hogy használat közben is megfigyelhető legyen a termék bőrre gyakorolt hatása. Itt fontos a tesztelők visszajelzése, valamint a bőrgyógyászati vizsgálat eredménye a minták használat közbeni tulajdonságairól (illat, hatás, beszívódás, stb.) is.
A tesztek végeztével a legjobban teljesítő minta alapján kezdhető a termék engedélyeztetési folyamata, majd a gyártás, és az ezzel járó egyéb feladatok.
Mitől függ, hogy milyen hatóanyagok kerülnek előtérbe?
Teljes mértékben a termék szerepétől, „küldetésétől”, hogy kinek és milyen problémára szánjuk a fejlesztendő kozmetikumot. Ez dönti el, hogy milyen hatóanyagokat választunk, és persze fontos a szinergizmus, hogy a használt hatóanyagok egymás hatását erősítsék és támogassák. Ezen felül az aktuális trendeket is figyeljük.
Mennyire tudod követni a nemzetközi trendeket?
Haladunk az újdonságokkal, de a terméket helyezzük a trend elé és nem fordítva. Hihetetlenül gyorsan változnak az irányvonalak, van olyan időszak, amikor csak kapkodjuk a fejünket az új „trendzáporban”, de jobb egy kicsit várni, míg kiforrja magát a hatóanyag tényleges funkcióbeli hasznossága.
Milyen felszerelést igényel a termékfejlesztés?
Az igazán jó végtermékhez szükséges a laboratóriumi háttér, mert a mikrobiológiai és a stabilitási vizsgálatok elvégzése elengedhetetlen szempont.
Egyedül dolgozol e téren, vagy van egy segítő csapatod?
Csapatban dolgozom, nem vagyok sem „magányos farkas”, sem „Mekk mester”, mert egy ember lehetetlen, hogy mindenre egyszemélyben teljes mértékben tudjon összpontosítani. Számomra fontos a magas színvonalú vegyészmérnöki szakmai háttér, és a több szem többet lát szemlélet is, hiszen a termékfejlesztés több szűrön megy át, az esetleges hibák így jól kiküszöbölhetők.
A témához kapcsolódó fontos cikkeink:
Tárnokiné Horváth Edina: a fejlesztések tesztelése pillanatok alatt lezajlik