Hogyan állítsunk össze gyors, eredményes kezelési sorozatokat?

Szerző: MG

Tölgyesi Krisztina diplomás szakoktató az egészséges szép bőrről és a hozzá vezető útról tart előadást a Beauty Tavaszi Konferencián, április 22-én a Lurdy Konferencia-és Rendezvényközpontban. Mint mondja, „a jól megválasztott otthoni rutin nem csak játék és mese”.

Rendkívül fontosnak tartod a vendég otthoni rutinjának kialakítását. Miért?
Ez a kedvenc témám, mert a legkreatívabb dolognak tartom az egész kozmetikai gyakorlatban. A jó eredmény nagyon sok összetevőtől függ. Ha a test működését vesszük például, akkor 30 százalékban az edzés, 70 százalékban az étkezésünk határozza meg kinézetünket. Ugyanez vonatkozik a bőrünkre is. Az edzésnek felel meg az, amit mi a kozmetikában teszünk (ez néha tényleg szó szerint edzés a bőrnek), a nagyobbik részt pedig a hatóanyagok napi rendszeres használata adja. Direkt nem a krémek vagy termékek szavakat használom, mert elsősorban nem terméket, hanem hatóanyagot adok el az adott páciensnek. Ez elképesztő kreatív munka. Itt dől el, melyik hatóanyagból kap naponta, vagy melyikből hetente hányszor. Ekkor alakul ki, hogy a termékek közül mit fogok ajánlani.

Mennyiben vevők rá a vendégek?
Nálunk a konzultáció elengedhetetlen. A napi rutin beállítása nem egy egyszerű, könnyű feladat. Ezt tanítjuk a kozmetikusoknak is, akik a mi termékeinket használják. Ebben kell segíteni nekik a legtöbbet.

Fontos! Ha az összeállítástól nem változik szemmel jól láthatóan egy hét alatt a bőr, akkor az nem jó, valamit nem vettünk figyelembe, tovább kell variálni.

Szalonunkban a vendég bőre a mi feladatunk, folyamatosan követjük őt, évszakonként, bőrállapot változásban, mindenben. Azt szoktam mondani a tanfolyamokon, hogy az a kozmetikus, aki nem használ ilyen otthoni rutint, az ne csodálkozzon, hogy nem is tudja eladni ezeket a vendégeinek. Nem hinni, hanem tudni kell, hogy ez eredményt hoz. Ezt akkor fogja tudni hitelesen, ha használja a mindennapjaiban. Mivel mi használunk mindent, amit csinálunk, a bőrünk szép, ezt a vendég látja, elfogadja az ajánlásaikat. Ebből nem szokott probléma lenni.

Hogy terelgeted őket a professzionális krémek használata felé?
Edukációval. Megtanítom nekik, mit tud a profi, mit tud a drogériai. Amihez hozzá tud jutni a vendég online vagy üzletben, ott azt vesz magának, amit ő gondol, vagy amit az eladó épp mond. Interneten pedig ami a legtöbb értékelést kapja. Az erős változást adó termékek felügyelet nélküli használata komoly problémát okozhat, ezért nem juthat hozzá interneten, csak az adott márka képzett kozmetikusa által. Amit csak úgy bárhol megvehet, nem kell hozzá kolléga, azzal változást sem fog sajnos elérni, mindegy mennyibe kerül. Szívgyógyszert sem a drogériában választunk magunknak, hanem szakorvoshoz megyünk

Mit tartasz e rutin legfontosabb alapkövének?
Össze kell tökéletesen hangolni a kívánt eredménnyel, a páciens bőrtípusával, bőrállapotával, környezeti hatásaival, kezelési tervben szereplő hatóanyagokkal valamint az anyagi adottságaival. Ez sok munka. De imádom, mint mondtam ez a kedvencem, határtalan kreativitást ad nekem.

Mikor, milyen hámlasztást kínálsz a vendégeknek?
Ez nagyon sok mindentől függ. Ebben a kérdésben egy komplett tananyag rejlik. De ha röviden szeretném megválaszolni, akkor attól függ, milyen eredményt szeretne látni a vendég. Ezt kell összehangolni mindennel.

Milyen lépésekkel táplálod gyorsan és hatékonyan a bőrt?
Rengeteg mód áll rendelkezésemre. Első az összehangolt otthoni rutin, ebben minden ott van, ami mondjuk egy erősebb kúra közben és után helyreállítja, táplálja, gyógyulását elősegíti a bőrnek. Aztán számtalan kezelést tudunk csinálni a kozmetikában, ami gyorsan, nagyon látványosan, hatékonyan javít. Legyen az gépi vagy manuális kezelés. Mindig követem, tanulom az innovatív, hatékony módokat, hogy jobb és eredményesebb munkát adjunk ki a kezünkből a kollégáimmal együtt a szalonomban.

Neked már megvan a jegyed a Beauty Tavaszi Konferenciájára, amelynek témája „Bőrregenerálás, bőrtáplálás a kozmetikában” lesz?

Jegyet vásárolok
Részletes program