Vállalkozónak lenni olyan, mint amikor felülsz egy hullámvasútra. Hegyek, völgyek jönnek egymás után. A cél mindig az, hogy az út minél egyenesebben és csak felfelé tartson. Kezdőként, vagy akkor, ha éppen megrekedtünk mindig az a kérdés, hogy hogyan lendüljek tovább, de minél gyorsabban. Amikor egymásnak adják a vendégek a kilincset, nem gondolunk arra, hogy ez nem lesz mindig pont így. Ilyenkor jön a kérdés, hogyan szerezzek vendégeket? (x)
1) Építs szakmai személyes márkát
Kezdjük az alapnál, Neked milyen a személyes profilképed? A Facebookon, az Instán, a weboldaladon, a Youtube csatornádon, stb?
Ha Te vagy rajta:
• éles, jó minőségű?
• látszik az arcod?
• mosolyogsz?
• képviseli a szakmádat?
Vagy:
• a családdal, barátokkal vagy?
• a kutyád?
• az utolsó hely, ahol nyaralni voltál?
• vagy csak egy vicces rajzfilm figura? .
A vendégnél az az első, hogy megnézi, te hogyan festesz. Ez az első benyomása rólad, a szakmai személyes márkád alapköve. Nekem sokan mondták már, hogy a képek videók alapján lettem szimpatikus, és elmondhatom, hogy 99%-ban pont olyan vendégeket vonzok, amilyeneket szeretnék. Tedd rendbe, hogy mit mutatsz meg magadból a külvilágnak, mert olyan vendégeket vonzol majd be.
2) Figyelj a konkurenciára
Ha másért nem, azért, hogy te biztosan más legyél, mint ők.
Mit kell tudnod róla
• mennyiért dolgozik?
• mikorra van időpontja?
• milyen marketing eszközöket használ?
• milyen a facebook oldala, weboldala, instagram fiókja?
Érdemes minden konkurensedet ugyanazon szempontok alapján megvizsgálni és mindenkinél ugyanazt megnézni. Mi az, amiben erős és mi az, ami esetleg teljesen hiányzik? Saját személyes tapasztalatom és tanácsom, hogy ne az legyen a megkülönböztetés, hogy árban mások alá mész. Tűnj ki más dolgokkal, fejleszd magad a marketingben, és amit csak tudsz, csinálj másképp.
3) Legyen célod
Azt mondják minél többször elmondod, mit szeretnél megvalósítani, akkor az össze is fog jönni. De ne számíts arra, hogy ez 1 lépésben fog megtörténni. A célodat bontsd le kisebb mérföldkövekre, és azokat kezd el megvalósítani. Gondold át, hogy mit kell megtenned annak érdekében, hogy elérd:
- tanulnod kell valami?
- másik helyre kell költöznöd?
- árat kell emelned?
- fel kell újítanod az üzleted?
- új kolléganő kell melléd?
Az én egyik álmom az, hogy a szépségszakmában dolgozóknak megkönnyítsem és egyszerűbbé tegyem az életét a marketing segítségével. Nekem már az is nagyszerű, ha még mindig olvasod ezt a cikket, elgondolkozol, és megvalósítasz valamit.
Hányszor mondjuk azt, hogy:
- áááá, nekem ez nem fog sikerülni
- de én kitettem az oldalamra és nem jelentkezett senki
Próbáltál már lefutni csak 3 km-t is nulla edzettséggel? Sikerült?
Nem is várod el magadtól, hanem minden egyes alkalommal próbálsz jobb lenni, messzebbre jutni, és egyszer csak sikerülni fog, aztán már észre sem veszed, hanem rutin lesz. Hidd el, ilyen a marketing is. Ahhoz, hogy sikerüljön újra és újra meg kell próbálod. Következetesen, kitartóan, kreatívan, csak csinálnod kell!
Berényi Zsuzsanna
Info@beautybusiness.hu
Kapcsolat: Rácz Viola + 36 20 429 1722
(x)