Légy következetes, szigorú, s ha kell, megbocsátó!

„Bizonyos értelemben a vendéget is nevelni kell: a gyerekneveléshez hasonlóan következetesnek, szigorúnak, néha pedig megbocsátónak kell lennünk” – állítja Radics Zsuzsanna kozmetikus, gyakorlati oktató, akit arról kérdeztünk, hogyan kezeli a késős, a megbeszélt időpontot az utolsó percben lemondó vendégeket.

Szerző: MG

Radicszsuzsanna (002)Késés és lemondás

– Mindenkivel előfordul egy évben 1-2 alkalommal, hogy elkésik. Ha azonban ez rendszeressé válik, akkor közlöm vele, hogy nem tudom többet fogadni – hangsúlyozza Radics Zsuzsanna. – A megbeszélt időpont lemondását viszont elfogadom – még akkor is, ha aznap mondja le, hiszen bárkinek közbe jöhet valami. Elfogadom tehát egy évben egyszer, ingyen. Legközelebb a kezelés 24 órán belüli lemondásáért előbb 50, majd 100 %-ig ki kell fizetni a kezelés árát.

A lényeg: a feltételeket előre állítsd fel, és következetesen tartsd hozzá magad!

Évente egyszer megbocsátható a feledékenység

– Egyszer mindenki elfelejthet egy évben egy időpontot. Egyszer még ingyen – emeli ki, majd hozzáteszi: a következő ilyen alkalommal ki kell fizetnie az elmaradt kezelés árát. Harmadik alkalom pedig már nem lesz.

Bőrápolás a szalonban és otthon

A szétszórt vendég nevelhető

– Alapvetően nem mindegy, hogy a vendég csak szétszórt, vagy egyszerűen tiszteletlen – – Előbbi esetben, ha fontos nekem, akkor elkezdem nevelni, utóbbi esetben nem adok neki több esélyt.
Az utóbbi esetben a tapasztalatom alapján a pénz nem számít visszatartó erőnek. Volt olyan vendégem, akinek nem számított, hogy ki kell fizetnie az elmaradt kezeléseket – fel sem fogta, hogy szórakozik velem. Annak, akiről úgy érzem, hogy tiszteletlenül bánik az időmmel, nem adok második esélyt. Ehhez a feltételeket előre fel kell állítani, és tartani hozzá magunkat – zárja mondandóját Radics Zsuzsanna.