A Facebookon egymást kérdezik a kozmetikusok, hogy ki mivel dolgozik, s hogy van vele megelégedve. Nem véletlenül, hisz a mai óriási kínálat között nehéz eligazodni. Káré Andrea kozmetikus mester, gyakorlati oktatót kérdeztük, hogy ő milyen szempontok alapján választott, választ terméket.
Szerző: MG
Andrea, te mire figyelsz, mielőtt egy új készítményre tennéd le a voksodat?
Káré Andrea: Több szempontnak is meg kell felelnie egy adott terméknek, hogy ráessen a választásom. A legfontosabb számomra a minősége. Nem kell feltétlenül bio-nak lennie, de annak igen, hogy tiszta legyen, azaz ne tartalmazzon többek között ásványi olajat, veszélyes szilikon-származékokat, PEG-eket, vagy olyan illatanyagokat, amelyek irritálóak lehetnek.
Vannak készítmények, amelyeknek nincs jó illata, mert semmilyen illatanyag nincs bennük. A vendégek viszont inkább azt szeretik, ami illatos. Nagyon sok olyan termékcsalád van, amelyik szintetikus illatanyagot tartalmaz, de természetesen kaphatóak természetes illatanyag-tartalmúak is, én inkább ezeket preferálom. Az is fontos szempont, hogy milyen mélyre tud a bőrbe hatolni az adott készítmény, hogy például nanotechnológiás-e. Számít az is, hogy egy-egy kezelés után, hogy néz ki a vendég bőre. Lényeges, hogy vannak-e a termékben olyan összetevők, amelyek jól tudnak nyugtatni, valamint anti-aging hatóanyagok.
Mi, kozmetikusok nem szeretjük, ha a vendég bárhol hozzá tud jutni a termékhez, mert a vendég elviszi az információt tőlünk, és máshol veszi meg az adott készítményt.
A beltartalom mellett mire figyelsz még?
Káré Andrea: Első körben a készítmény összetétele fontos, – másodsorban az, hogy mennyibe kerül, mert hiába akarok szuper termékcsaláddal dolgozni, hogyha a vendégek nem hajlandóak megfizetni a minőségi, de drága kezelést.
Én például nemrég egy igazán újgenerációs, modern, rendkívül hatékony termékcsalád kezdőkészletét vettem meg, amelynél a kabinkezelést otthoni kezeléssel kell kiegészíteni. Sajnos nem tudom tovább értékesíteni a vendégeim felé. De ismerek olyan kolléganőket, ahol erre a termékcsaládra is van igény a vendégek részéről.
Épp ezért egy termék ár-érték arányának a vendégek igényeihez is passzolnia kell. Az is fontos tényező a márkaválasztásnál nálam, hogy be tudom-e egyszerűen szerezni az adott készítményeket: el tudok-e menni a márka képviseletére, ahol akár egy dolgot is meg tudok venni, vagy csak webáruházból lehet rendelni.
Szalonnyitás gyorstalpaló: tudod, hogy mennyi munkával, mennyi pénzt szeretnél keresni?
Az egyik általam használt márkát például most már kénytelen vagyok rendelni, mert a képviselete tőlem nagyon messze költözött, és az oda-vissza út költsége időben és benzinben számolva ugyanott van, ahol a szállítási költség.
Az is számít, ha egy cég x összeg feletti rendelésnél kedvezményt ad, vagy például ingyenes kiszállítást, valamint, ha megfelelő árrést biztosít.
Végül, de nem utolsó sorban, az sem mindegy, hogy az adott márka készítményei a vendégek számára szabadon megvásárolhatóak-e.
Mi, kozmetikusok nem szeretjük, ha a vendég bárhol hozzá tud jutni a termékhez, és vannak márkák, amelyek webshopjából ők is vásárolhatnak, sőt olyan is, amelyiknek a készítményei más weboldalon, vagy akár patikában, illatszerboltban is megvásárolhatóak. Nem szeretjük, mert a vendég elviszi az információt tőlünk, azaz azt, hogy milyen készítmény jó az ő bőrének, és megveszi máshol.
Ezt úgy lehetne kiküszöbölni például webáruház esetében, ha a vendég a kozmetikusának a kódjával a webáruházi árnál olcsóbban jut hozzá a termékhez – van már kezdeményezés. Ez jó (lenne) a kozmetikusnak és a vendégnek egyaránt.