Az idei karácsonyi időszak a legtöbb szalonban más, mint az eddigiek. Persze van, ahol maradt a szokásos nyüzsgés, de sokkal többen vannak azok, akiknek jelentősen visszaesett a forgalmuk már novemberben, és a december sem úgy alakul, ahogyan kellene. Nézzük át, mivel érdemes decemberben foglalkoznod üzleti szempontból, hogy ne tétlenül kelljen várakoznod a jobb időkre!
Szerző: Barna Alexandra
Posztok és hirdetések
Szinte mindenki, akivel konzultálok mostanában, azt kérdezi, hogy van-e értelme posztolni, hirdetni a jelenlegi helyzetben, hiszen alig reagálnak a vendégek. Azt javaslom, hogy a posztolást semmiképpen se hagyd abba, ne építsd le a Facebook és/vagy Instagram oldaladat, mert sokkal nehezebb lesz jövőre visszatérni.
Maradj aktív!
Igyekezz minél interaktívabb, személyesebb posztokat kitenni, akár el is térhetsz a szigorúan vett szakmai témáktól. Most az a fontos, hogy a jelenlegi és a potenciális leendő vendégeid lássák, hogy aktív vagy és jobban megismerhessenek téged. Hiszen végső sorban hozzád, mint emberhez fognak kapcsolódni, nem a szolgáltatásaidhoz.
A TÉMÁBA VÁG, ÉRDEMES ELOLVASNI ⇒ Hogyan kommunikálj, hogy visszatérjenek a vendégeid?
A karácsonyi időszak pedig nagyon jó alkalom a személyes márka építésére, hiszen az emberek ilyenkor a legnyitottabbak érzelmileg. Arról nem is beszélve, hogy sosem tudhatod, ki az, aki most is szívesen jönne hozzád. Ha csak 2-3 vendég lesz, aki a posztjaidat látva kedvet kap a szépüléshez, máris megérte.
A fizetett Facebook-hirdetések esetében azt ajánlom, hogy ha belefér 15-20 ezer Ft, akkor ezt se hagyd abba, hiszen sok olyan emberhez elérhetsz most, akik később a vendégeid lehetnek. Egyszerűen fogalmazva, jelenleg nem azért hirdetünk, hogy holnap bejelentkezzen a vendég, hanem azért, hogy hosszú távon felkeltsük az érdeklődését, és a szeme előtt legyünk akkor is, amikor már szívesen bejelentkezne. Ha viszont nem fér bele ez az összeg, akkor ne aggódj a hirdetéseken, majd folytatod jövőre!
Karácsonyi akciók, csomagok, ajándékok
Gondolkozz és tervezz úgy, mintha ez is egy szokásos december lenne! Természetesen ne rendelj annyi karácsonyi csomagot vagy értékesítendő terméket, ami biztosan nem fog „elmenni”, de készülj apró meglepetéssel, ajánlatokkal, utalvánnyal ugyanúgy, ahogy eddig. Nagyon fontos, hogy tudj valamit nyújtani azoknak a vendégeknek, akiknek igenis van kedvük/bátorságuk/igényük a szolgáltatásaidra!
JÖVŐ ÉVI TERVEK
A felszabadult idődet töltsd most tervezéssel, hogy tudatosan kezdhesd a 2021-es évet! Írd le a választ a következő kérdésekre, hogy összefoglaló képet kaphass a céged eredményeiről, illetve végezd el a listában lévő feladatokat!
1. Milyen mértékben változott a bevételed idén márciustól decemberig, összehasonlítva a 2019-es adatokkal?
2. Melyek voltak idén a leggyakrabban igénybe vett szolgáltatásaid, látsz-e valami változást ebben a megelőző évekhez képest?
3. Hány új vendéged lett idén március óta, és közülük hányan tértek vissza legalább három alkalommal?
4. A bevételed hány százaléka keletkezett termékeladásból és mennyi szolgáltatásból?
5. Vedd számba azokat a régi, rendszeresen visszajáró vendégeidet, akik eltűntek ebben az évben! Írj nekik karácsonyi üdvözletet e-mailen, és jelezd feléjük, hogy továbbra is nagy szeretettel várod őket, ha úgy érzik, hogy újra visszatérnének. Sok vendég fél, hogy a kozmetikusa megharagszik rá, ha hirtelen eltűnik, és nem jelentkezik be többet… Ezt a félelmet kellene feloldanod, illetve ezzel újra felhívhatod magadra a figyelmet.
6. Írj karácsonyi köszöntést a többi vendégednek is, és köszönd meg, hogy ebben a mindenki számára nehéz évben is téged választottak és megtiszteltek bizalmukkal.
7. Vedd számba a kommunikációs csatornákat és marketingeszközöket, amiket jelenleg használsz, és jelölj ki egy újat, amit mindenképpen bevezetsz januártól! (Facebook, Instagram, Google-cégem, weboldal, hírlevél, partnerkapcsolatok, online időpontfoglaló, Facebook- és Google-hirdetések.)
8. Számold ki, minimum mennyi bevételre van szükséged az első negyedévben ahhoz, hogy talpon tudj maradni! Válassz ki három szolgáltatást, amire a legnagyobb igény van, és a lehető legkevesebb vendégszám mellett is el tudod érni a szükséges forgalmat. Ezekre fektesd a hangsúlyt a kommunikációdban.
9. Nézd meg, van-e elegendő fotód, videód a folyamatos posztoláshoz, és ha nincs, tervezd be január elejére ezek elkészítését akár 1-2 nap alatt! Hívj be egy modellt a szalonba és fotózzátok végig a kiemelt szolgáltatásaidat, készítsetek rövid videókat!
10. Készülj fel a 2021-es adózási és könyvelési változásokra! Sok új szabály lép életbe, amire érdemes lesz odafigyelned, ezeket megtudhatod a könyvelődtől, vagy megnézheted a videónkat ebben a témában Facebookon, a Szalon Marketing Csoportban.
Gyönyörű, békés Karácsonyt kívánok Nektek! Ha segítségre van szükségetek marketinggel kapcsolatban, keressetek bátran a weboldalunkon!
BARNA ALEXANDRA
Beauty marketing specialista, kozmetikus, tréner, a Beauty Marketing Experts megalapítója.