Okos döntésekkel túlélheted a válságot

A Covidon még túl sem vagyunk, a háború és az aszály okozta infláció és a rezsiköltségek emelkedése ismét hatalmas viharfelhővel árnyékolja be a gondolatainkat. A folyamatos árdrágulás a szépségipari dolgozókat is sújtja a magánéletben és a munkában egyaránt. Mit tehetünk?

Szerző: Huber Zoltán , a Center Kft. kereskedelmi igazgatója.

A Center Kft. több mint 30 éve van a piacon, ezalatt átéltünk és túléltünk számos nehezebb időszakot. Az ebből származó tapasztalatainkat szeretnénk most megosztani az olvasókkal.

Értékmegőrző beruházás

Az infláció következtében a pénz folyamatosan veszít az értékéből. Ugyanabból az összegből ma már sokkal kevesebbet tudunk vásárolni, mint egy évvel ezelőtt, és valószínűleg egy év múlva még kevesebbet.

Ha egy vállalkozónak van tőkéje, válság idején a legokosabb döntés, ha ezt a pénzt beruházza, mert így tudja annak értékét a legjobban megőrizni. Az, aki termelőeszközt vásárol, nemcsak a pénze értéktelenedését előzheti meg, a szépségszalonja fizetőképes vendégeinek a számát is növelheti.

Egyrészt meglévő vendégeinek tud új szolgáltatásokat nyújtani, másrészt további ügyfelek megszerzésével új piacokat hódíthat meg.

Az biztosnak látszik, hogy néhány esztétikai kezelőhely, csakúgy, mint a Covid járvány alatt és után, ezúttal is végleg bezár majd. Ők nagyon jó ügyfeleket is itt hagynak a többi szalonnak, és értük érdemes harcba indulni.

Egy válság, amelyből tanultunk

A 2008-ban kirobbant, nagy gazdasági válságot a Center Kft. okos döntésekkel vészelte át. A válság alatt számos olyan tapasztalatot szűrtünk le, amelyek hatékony segítséget jelenthetnek a mostani nehéz időszakban a partnereinknek. Az egyik ilyen tapasztalatunk az volt, hogy azok a szépségipari szakemberek, akik a válság alatt is mentek előre és beruháztak, még ma is működnek. Hiszen a fejlesztés egy erős, innovatív szakember képét mutatja, aki az új eszköz révén, szolgáltatásai bővítésével régi és új vendégei további igényeit elégítheti ki. A bezárásra kényszerülők döntő része azok közül került ki, akik halogatták a fejlesztéseket, és az észszerűségen túl is takarékoskodtak.

Ne a félelem irányítson!

Mire is gondolunk itt? A média szerepe a veszélyérzetünk feléledésében túl nagy szereppel bír. Amikor például azt olvassuk valahol, hogy a nehézségek hatására akár minden harmadik ember elveszítheti a munkáját, hajlamosak vagyunk ezt ténynek gondolni és nem feltételezésként értelmezni. Pedig ez bizony csak egy feltevés. Az az igazság, hogy a nem is olyan régen lezajlott járvány megmutatta, az előzetes feltételezések sokkal rosszabb képet sugalltak (és ezzel félelmet keltettek), mint a bekövetkező valóság.

Kétségtelen, hogy gazdasági válságba sodródtunk. Ugyanakkor statisztikai tény, hogy az állásban lévők egyharmada az idei esztendőben már kapott inflációkövető béremelést, ami egyúttal azt jelenti, hogy ők továbbra is megengedhetik maguknak a kozmetikai kezelések igénybevételét. Mi például 10%-kal kevesebb gépet adunk el az előző hónapokhoz képest (ami azt jelenti, hogy tízből kilencen továbbra is bővítik az eszközparkjukat), ám semmivel sem csökkent az anyageladásunk volumene, ami nagyon árulkodó a tekintetben, hogy a kozmetikai kezelések száma nem csökkent.

Stabil partnert válassz!

A 2008-as válság nemcsak a kozmetikusok, de a forgalmazók egy részét is elsodorta (a 2008. évi Beauty Forum szakkiállítás cégeinek a tizede volt már csak ott a 2010-es expón). Ezért mindenképpen stabil, régóta a piacon lévő, tradicionális partnerrel érdemes együttműködni, hiszen ez a garancia arra, hogy a nehezebb időszak után is meglesz még az a cég, amelyik a készülékhez szervizszolgáltatást, pótalkatrészt, tartozékokat nyújthat.

Ahogy a gépkocsiknál szokták mondani, az elektrokozmetikai eszközökre is igaz, hogy mindenképpen értékálló berendezésbe érdemes beruházni. Ha egy idő után úgy gondolod, hogy mégsem hoztál jó döntést és eladod a gépet, egy értékálló befektetéssel a tőkésített árat kaphatod meg érte, míg egy rossz minőségű, kevésbé hatékony gépért – ha egyáltalán el tudod adni – szinte semmit sem kapsz.

És még egy (szerintünk döntő) érv a mostani fejlesztések mellett. A Center Kft. vezetősége áttekintette a kialakult inflációs időszakban az általunk éppen az előző válság idején megalkotott kamatmentes részletfizetés rendszerét, hiszen évi közel 20 %-os infláció esetén ennek azért számunkra már vannak kockázatai. Úgy döntöttünk ezt egyelőre meghagyjuk, hiszen most mindennél fontosabb, hogy ne csak szép szavakkal segítsük a bennünk megbízókat. Ez vásárlói oldalról óriási lehetőség, hiszen aligha van annál jobb üzlet magas infláció esetén, mint önerő nélkül kamatmentes részletre venni valamit. Mi ezt is kínáljuk a jó minőségű eszközökhöz.

Kínálj prémium szolgáltatást!

A korábbi nehéz időszakok (nemcsak a gazdasági válság, hanem pl. a Covid) idején is azt láttuk, hogy azoknak a kozmetikusoknak a forgalma maradt meg, akik minőségi gépekkel és szolgáltatásokkal, prémium vendégkört építettek ki. Hiszen ezek a vendégek valószínűleg többet keresnek, a munkahelyük is biztonságban van, és több tartalékkal rendelkeznek – így a válság alatt nekik továbbra is lesz pénzük a kozmetikai szolgáltatásokra. Azok a nők, akik szeretnének tetszeni, akik igénylik, hogy ápoltak és vonzóak legyenek, a szépségipari szolgáltatásokról sem fognak lemondani.

A válság sajnos azokat sújtja a legjobban, akiknek alacsonyabb a jövedelmük, ők azok, akik korábban is csak az olcsóbb kezeléseket tudták igénybe venni, és most a kiadásaik emelkedése miatt erről is le kell mondaniuk.

A szépségszalonok szolgáltatásaira a válság idején is szükség lesz, a kérdés csak az, hogy ez a kereslet hány kozmetikust tud majd eltartani. A sokrétű szolgáltatást nyújtó kozmetikusok túl fogják élni ezt az újabb nehéz időszakot is. Ha megfogadod a tanácsainkat, okos döntésekkel te is köztük leszel. Mi itt vagyunk, számíthatsz ránk és persze mi is számítunk rád!

 

Center Kft.
1148 Budapest, Nagy Lajos király útja 10.
Tel.: +36 (1) 343 2975
office@centerkft.eu
www.kozmetikaigep.hu