Szabó Kata: Csak a legjobbnak érdemes lenni

A HÓNAP KOZMETIKUSA: SZABÓ KATA – Új sorozatunkban egy-egy hazai szakember mindennapjaiba, munkájába, terveibe és álmaiba pillanthatunk bele e hasábokon.

„2013-ban lettem kozmetikus – jó néhány kacskaringó után, sokáig kerestem az utam. Lakberendezőnek tanultam, a gyakorlaton asszisztensként dolgoztam egy építési vállalkozásnál, előbb digitális irodában eladóként, aztán a fő profil a cégarculat, a névjegyek, a szórólapok tervezése, kivitelezése volt, közben okleveles svédmasszőr lettem, majd rendezvényszervező cégnél dolgoztam a rendezvények lebonyolításában, vendéglátósként – egy szóval sok mindent kipróbáltam. Utólag visszatekintve azt kell mondanom, hogy nem teltek el hiába ezek az évek. Nem találtam a helyem, de egyre közelebb kerültem ahhoz, hogy tudjam, hogy mit is szeretnék pontosan, és egy költözés, munkaváltás után rájöttem, hogy most vagy soha, kozmetikus leszek. Szerencsére ekkor volt módom és időm is tanulni, úgyhogy belevágtam. Mindig is szerettem emberekkel foglalkozni, és vonzott a krémek, a kozmetikumok világa.”

A kozmetikán belül melyek a fő szolgáltatásaid?

Alapvetően az elektrokozmetikai vonalat tartom hozzám közelállónak, ezért ezt próbálom fejleszteni. Ez nem könnyű. A választék óriási, de nehéz az üres marketing ígértek közül kihámozni a valódi értéket. De azt gondolom, végül jól választottam.

Az elektrokozmetikán belül melyik a kedvenc kezeléstípusod?

A rádiófrekvenciás kezelés – nekem is, és a vendégeimnek is. Gyorsan ad látványos eredményt. Másik kedvencem a bőrdiagnózis.

Csillagjegye:
halak
Kedvenc zenéje:
Bruno Mars
Kedvenc könyve:
jelenleg a mesekönyvek
Kedvenc filmje:
Ha eljön Joe Black

Kit tartasz a példaképednek?

Mesteremnek, példaképemnek Tóth Katalint mondanám, aki ismeretlenül is segített nekem a választott márkámmal a felkészülésben a vizsgámra, mivel az iskolában „levették a kezüket” rólam, mert nem az általuk preferált kozmetikai terméket választottam. Ez ma már inkább viccesnek tűnik, de akkor nem volt az.

Hogy érzed, eddig mit adott a szakma?

A honlapunkon az első mondat megválaszolja a kérdésed: „Válassz olyan munkát, amit szeretsz csinálni, és soha az életben nem kell dolgoznod.” A munkámat nem tekintem munkának, mert imádom csinálni. Szeretek bejárni dolgozni. Sok vendégemmel ápolok baráti kapcsolatot. Kell ennél több?

Mi alapján választottál/választasz márkát?

Szerintem csak a legjobbnak érdemes lenni, ezért a szalonunkban csak felső kategóriás termék használata elképzelhető. Régi kapcsolat köt a Jean d’Arcel márkához. A termékeikkel elégedett vagyok és a vendégeim visszajelzése is pozitív. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy a fejlődés útja a folyamatos kísérletezés és bizonyos termékek bizonyos speciális esetekben lehetnek jobbak, mint a preferált termékcsaládon belüliek. Nálunk nincsenek olyan divatos kezelések, amelyekben hinni kell, hogy használnak, mert semmiféle tudományos magyarázat nincs rá, hogy miért.
A gépeknél legfontosabb a folyamatos terhelés melletti megbízható, hatásos működés. Ezt csak a legjobbak tudják.

A családi élet összeegyeztetése a munkáddal mennyire megy?  

Még cask most nyitottam meg a szalonom, ezért igencsak nehézkesen…

Kire, mire vagy büszke különösebben?

A kislányomra, a férjemre, aki maximálisan támogat, és a szalonomra, ami az én kis kincsesládikám.

Hogyan jellemeznéd magad röviden?

Segítőkész, érzelmes – amolyan tipikus halak…
Ha bármit kívánhatnál, mi lenne az?

Erre csak egy válasz lehetséges: az egészség, az nem pótolható.

Üzleti, szakmai filozófiád?

Csak a legjobbnak érdemes lenni. Mindig van és lesz javítanivaló, mindennap lehet egy kis lépést tenni. A magyar kultúrában a vendég mindig is különösen fontos személy volt, akinek járt a házigazdától a maximális figyelem és törődés. Szeretném, ha a vendégeim amellett, hogy a lehető legjobb szolgáltatást kapják, érezzék, hogy nálunk ők a legfontosabbak!