Tervezz tudatosan ezen a nyáron!

A COVID 19 tanulságai – 2020 tavasza rengeteg változást és tapasztalatot hozott nekünk, szépségiparban tevékenykedő vállalkozóknak is. Az önkéntes bezárások, a karantén, a sok-sok félelem és bizonytalanság, amivel meg kellett küzdenünk, új lehetőségeket is nyitott meg sokak számára. Nézzük, milyen tanulságokat vonhatunk le az elmúlt időszakból, és hogyan tudunk üzletileg felkészülni az őszre!

Szerző: Barna Alexandra, a Beauty Marketing Experts alapítója

A belső egyensúly, és az önmagunkkal való törődés a legnehezebb helyzeteken is át tud segíteni. A vírushelyzet alatt azok a szakemberek, akik a felszabadult időt önmaguk fejlesztésére szánták (nem csak szakmai szinten), azok sokkal gyorsabban és könnyebben építették újra a vállalkozásukat.
Szalontulajdonosként nagyon fontos foglalkozni azzal, hogy a szalon és a benne dolgozók a tulajdonos személyes jelenléte nélkül is hatékonyak legyenek. Ez a tanulság sok olyan szakembernél felbukkant, aki gyermeket nevel és az iskolák, óvodák bezárása miatt szinte egyáltalán nem tudott az üzlettel foglalkozni, miközben a többi ott dolgozó termelhetett volna.

Az online termékértékesítés egy jól működő eszköz, amit érdemes kihasználni, hiszen bármikor jól jöhet egy plusz „láb”. Sokan postáztak, sokak számára a forgalmazó cégek biztosítottak szállítási lehetőséget vagy adták át webshopjukat, ezáltal is csökkentve az anyagi károkat. Online terméket értékesíteni azonban nemcsak vírushelyzet alatt lehetséges, hiszen egyszerűen kialakítható egy hosszú távú rendszer is. Bővebben erről a novemberi Beauty Üzleti Konferencián beszélünk!
Egy csapatba csapatjátékosok kellenek. Ha valaki eleve kilóg a többiek közül, akkor egy vészhelyzetben ő lesz az, aki elsőként távozik, vagy aki nem vesz részt a közös építkezésben. Olyan szalonok esetén, ahol többen vagytok bérlők, kiemelten fontos megválogatni azt, akit magatok közé engedtek, hiszen elég egyetlen gyenge láncszem, és egy egész üzlet fennmaradása válhat kétségessé.
A videózás szuper és hatékony marketing eszköz, a vendégek nagyon szeretik a videós tartalmakat. Tudom, hogy sokan nem álltok erre készen még, és természetesen semmi nem kötelező, de azok, akik tudatosan elkezdtek most videóban kommunikálni, pillanatok alatt újra tudták építeni a vendégkörüket.

Jelentkezz Te is a novemberi Beauty üzleti konferenciájára, ahol Barna Alexandra marketingtanácsadó segít, hogy melyek azok a marketingfogások, értékesítési tippek és személyiségfejlesztési irányok, amellyel a szakemberek sikeresebbé válhatnak!

Ha rá vagy kényszerítve, akkor jobban értékesítesz. Sokakban elmúlt a termékértékesítéssel kapcsolatos stressz, hiszen most „muszáj” volt. Hosszútávon a „muszáj” érzést úgy tudod fenntartani, ha mindig van egy konkrét célod/vágyad, amit kizárólag a termékek értékesítéséből valósíthatsz meg. Próbáld ki ezt a kis játékot és garantáltan többet fogsz értékesíteni.
Fontos, hogy rendelkezzünk anyagi tartalékokkal és a bevételünk legalább 10%-át rendszeresen félretegyük. Akkor is, ha kevés a vendég. Akkor is, ha most indult a cég.
A vezető adja a stabil alapot az üzletnek. Ha ő negatív energiákat hoz be a szalon életébe, akkor a szalon nem fog jól működni, bármilyen jók is az alkalmazottak.
Pánikszerűen és kapkodva akkor sem szabad cselekedni, ha tényleg úgy tűnik, nincs más út! Nagyon jó példa volt erre a sok KATA szüneteltetés márciusban, ami után néhány héttel kiderült, hogy mentességet kap a legtöbb szakember a fizetés alól. Bármilyen nagy a gond, addig TILOS cselekedned, ameddig nem tudod hideg fejjel végiggondolni a tényezőket.

Nézd meg az őszi Beauty Forum programját! KATTINTS!

Az volt a legnehezebb helyzetben, aki korábban nem foglalkozott kapcsolattartással, adatbázis építéssel és nem tudta hatékonyan elérni a vendégeit.
+ 1 csoda: gyönyörű példákat láttunk arra, hogy a szakember és vendégeinek kapcsolata messze túlmutat a merev, hivatalos kereteken.

Te milyen tanulságot vontál le 2020 tavaszából?
Írd össze magadnak, ne engedd el ezt a tapasztalatot úgy, hogy nem vonod le a megfelelő következtetéseket!

Marketingtervezés 2020 őszére

Már nyáron el kezdtünk készülni az őszre azokkal az ügyfeleimmel, akikkel folyamatos kapcsolatban vagyok, hiszen így nem lesz kapkodás az utolsó pillanatban. Most ez kiemelten fontossá vált, hiszen 2 verzióra is fel kell készülnünk.
■ Újabb lezárás esetén és
■ akkor is, ha minden a megszokott kerékvágásban megy majd, szükségünk van egy mini üzleti tervre.

Gyakorlati Feladatok

3 hónap – 3 promóció 
Tervezz meg előre 3 különböző promóciót október-november-december hónapokra az alábbi kérdésekre válaszolva:

■ Melyik hónapban, mely szolgáltatásomat helyezzem előtérbe? Mit tapasztaltam eddig: mikor, mire fogékonyak leginkább a vendégeim?

■ Mi legyen a promóció középpontjában? Kedvezmény? Csomagajánlat? Termékajánlat? Olyan különleges szolgáltatás, amit máskor nem lehet igénybe venni?

■ Mennyit szeretnék termelni az adott hónapokban és mennyit tudok marketingre költeni?

■ Van-e olyan szolgáltatásom/termékem, amit online is tudok értékesíteni, tehát nem vesz el a vendégidőből?

Tervezd meg a promóciók szükséges elemeit!

Az alábbiakra lesz szükséged a tökéletes és összehangolt kommunikációhoz:

■ Nyomtatott plakát/szóróanyag a szalonban és partnereidné.l

■ Közösségi média posztok (attól függően melyik felületet használod), legalább 3-4 db/promóció. Facebook borítóképet is készíts.

■ Közösségi média hirdetés szöveg és kép legalább 2 féle/promóció.

■ Töltsd fel a weboldaladra az ajánlatokat.

■ A Google „cégem” profilodban is jelenítsd meg az ajánlatot a Bejegyzéseknél.

■ Írj egy hírlevél szöveget, amit majd a vendégeidnek küldesz ki. A hírlevelet promóciónként érdemes egyszer ismételni.

■ Ha van együttműködő/ajánló partnered, egyeztess vele, hogy hogyan tudnátok együttműködni.

Ha a fenti feladatokat előre elkészíted, akár most nyáron, akkor az év legmozgalmasabb időszakában csak meg kell nyomnod a startpisztolyt!

Az a bizonyos B-terv

Bár mindannyian reménykedünk, hogy nem kell még egy lezárást átvészelnünk, érdemes felkészülnöd legalább fejben erre a lehetőségre is. Írd össze magadnak, hogy 4-6 hét bezárás esetén, pontosan mennyi pénzre van szükséged, hogy ne veszítsd el az üzletedet és az alap szükségleteidet is fenn tudd tartani.
Ezután keress legalább 3 lehetőséget, amiből ezt az összeget meg tudod teremteni akár előre, vagy majd a lezárás alatt.

Íme néhány ötlet:

■ Szeptemberben nagyszabású termékvásárlással összekötött nyílt nap a szalonban, ahol nagy mennyiségben értékesítesz terméket, így előre biztosítod a bevételedet és nem kell mindent online eladnod majd.

■ Ajándékutalvány promóciók.

■ Online szolgáltatások kidolgozása (smink, bőr, frizura tanácsadás, oktatás).

■ A meglévő megtakarításaid összegzése és átcsoportosítása

Sokan jeleztétek vissza nekem, hogy nagyon szépen beindult a nyár, jönnek a vendégek, szuper forgalmatok van. Fontos, hogy ne essetek abba a hibába, hogy ebből most nem tesztek félre! A tudatos tervezés talán sosem volt még ilyen jelentőségű, mint 2020 nyarán!