A vendégeidnek is jó, neked pedig több szabadidőd és bevételed lesz tőle: mi az? Mutatjuk! (x)
Szépségápolással foglalkozó szakemberként alkalmazkodnunk kell az emberek felgyorsuló életritmusához, különben lemondhatunk vendégeinkről. Ezért igyekszünk naprakészek lenni, fogadni a telefonhívásokat. Olyannyira, hogy amikor a vendég az utolsó pillanatban felhív, hogy szüksége lenne még egy gyors kezelésre, besűrítjük az amúgy is zsúfolt naptárunkba. De tényleg ez az alkalmazkodás legjobb módja? Hogy csúszik az egész napunk? Hogy megint hullafáradtan, későn érünk haza? Ez senkinek sem jó: neked sem, és – akármilyen meglepő – a vendégnek sem. Viszont van más megoldás, amivel mindketten jól jöttök ki. Az új életritmushoz ugyanis egy olyan találmány is hozzátartozik, ami mindkettőtök életét megkönnyíti: az internet, és vele az online foglalási rendszer.
A Doodle felmérésében a megkérdezettek 82%-a igényli az online időpontfoglalási lehetőséget a szolgáltatásoknál. A legtöbbüket az zavarja a telefonos foglalásban, hogy gyakran foglalt a vonal, vagy egyszerűen nem veszik fel a készüléket. Emellett alkalmazkodni kell a nyitvatartási időhöz, hiszen nem lehet este 11-kor telefonon keresztül foglalni. Márpedig a legtöbbünknek este jut eszünkbe, hogy magunkra gondoljunk. Amikor letettük a nap terheit, és hirtelen beugrik, hogy ránk férne egy szemöldökszedés: „Már késő van, majd reggel felhívom a kozmetikusomat” – gondoljuk, de a következő nap megint elfelejtjük.
Az online időpontfoglalóval viszont akármikor, akárhol foglalhatnak a vendégek. Akkor is, ha éppen a munkahelyükön, a nyilvános iroda közepén ugrik be nekik, hogy már ideje volna intimgyantáztatni, és nem akarják kínos helyzetbe hozni magukat azzal, hogy ezt telefonon beszélik meg. Csak megnyitják az internetet, két kattintás, és már meg is van az időpont.
A felmérésben megkérdezettek 85%-a fontos előnynek tartja, hogy maga választhatja ki a számára leginkább megfelelő időpontot, és a percdíjak miatt sem kell aggódnia, mint a telefonos egyeztetés esetén.
Mindezek ellenére csupán a kozmetikusok és fodrászok 15%-nál van lehetőség online időpontfoglalásra – ahogy azt a Das Telefonbuch felmérése kimutatta. Pedig az új vendégek több mint 60%-a először az interneten keres, ha kozmetikusra, fodrászra vagy bármilyen egyéb szolgáltatásra van szüksége, és a legtöbbjük egyértelműen azt választja, akinél online tud foglalni.
De nem az új vendégek számának növekedése az egyetlen előnye az internetes foglalás bevezetésének. Gondoljunk bele, mennyi időnket veszi el a folytonos telefonálgatás, mennyi energiánkat az, hogy mindig elérhetőek legyünk. Bosszantó, amikor egy precizitást igénylő munka közepén cseng a mobil, és választanunk kell: félbehagyjuk, és pattanunk a telefonért, vagy folytatjuk, és ezzel veszni hagyjuk a hívást és talán egy kuncsaftot is. Ha kiszámolnánk, hogy egy évben hány órát töltünk telefonálással, és ezt megszoroznánk az órabérünkkel, megdöbbentő összeget kapnánk. Egy online rendszer esetén azonban megspórolhatjuk ezt a pénzt és energiát. Ráadásul a határidőnaplóval sem kell többé bíbelődni – ha megfelelő foglalási rendszert választunk, az összes időpontot automatikusan menti a Google naptárunkba, az emlékeztető e-mail, vagy SMS pedig a vendégnek segít, hogy ne felejtse el az időpontot.
Ha online foglalási rendszert vezetsz be, a vendégeid imádni fognak érte. S te is imádni fogod, hogy a szabadnapodon senki sem zargat időpontkéréssel, mégis zsúfolásig telik a naptárad.
Próbáld ki a magyar booked4.us időpontfoglalót ingyen 2 hétig: booked 4.us
Találkozz velünk a Beauty Forum kiállításon is!
(x)