Új trend: Clean-Beauty

A fogyasztók azokat a márkákat részesítik előnyben, amelyek hosszú távon rendkívüli hatékonyságot biztosítanak, miközben az egészségre nem ártalmasak. Ez is trend lesz 2022-ben.

Szerző: Garai Gábor, Matis Magyarország

Meg kell említeni, hogy a tudatos fogyasztók egyre inkább felismerik, hogy számos esetben a naturális és bio márkák esetében a feltételek nem állnak fenn ezekhez a kategóriákhoz.
Az egészségen (és őszinteségen) túl további jogos elvárás, hogy mind az eltarthatósági, mind a felbontás utáni felhasználhatósági idők (PAO, Period After Opening) arányban legyenek a termék árával, minőségével.

De mi a helyzet az összetétellel? 

összetevok
Fotó: Canva

A hatóanyagok tekintetében a sláger kategóriába az antioxidánsok, a peptidek, a hialuronsav és azok a metódusok tartoznak, ahol nem az agresszív (pl. nagy koncentrációjú savak alkalmazása) beavatkozások jelentik a hatékony megoldást, hanem a gyártók tudatos hatóanyag-szinergiákkal hosszú távú, erős, de kíméletesen létrejövő hatásokat biztosítanak. A legújabb sztár a (növényi) őssejt, amelynek a felsorolt hatóanyagokkal együtt való alkalmazása fejlett, modern márka lehetőségét adja a gyártók kezébe.

A termékfejlesztés már nemcsak a látható eredményeket célozza: a modern készítmények a korábbinál is intenzívebben hatnak az érzékekre, mivel a textúrák és illatok ugyanúgy a hatásmechanizmus részei, mint a klasszikus hatóanyagok.

Ennek megfelelően azok a márkák kerülnek vezető pozícióba, amelyek a hatékonyság mellett ezekre az élményekre is odafigyelnek.
Mindent összefoglalva, a közeljövőben a minőségi, a fogyasztóra teljes mértékben „rezonáló“, kiszámított mechanizmusokkal, kíméletes, de erős hatásokkal felvértezett készítmények jelentik a fejlődés irányát