Válságálló tippek a kozmetikában

„Változtass most!” – üzeni Kovácsné Grabarics Ditta a kozmetikusoknak, mert a „2023 a nagy változások éve lesz. A legjobb, ha feladatnak tekinted az újabb és újabb kihívásokat, és nem végzetnek.”

Szerző: MG

2023 a nagy változások éve lesz. Ez az év speciális szűrőként fog hatni majdnem minden szektorra és iparágra, hogy végül csak a legjobbak maradhatnak talpon. Felfoghatjuk ezt végzetes problémaként vagy épp kihívásként is – de az lesz a legjobb, ha pusztán feladatnak tekintjük. És ha az átalakulásunkat nem csak nagy egészként nézzük, hanem falatonként, darabonként próbáljuk lebontani, akkor máris könnyebb lesz. Gondolatébresztőnek felsorolok néhány olyan fejesztendő területet, amely a magyar kozmetikusok nagy részének a mai napig gyenge pontja. Gondold át velem ezt az előttünk álló évet, és változtass most!

Kovácsné Grabarics Ditta kozmetikus, sminkes, marketing szakember

 

Szakosodj, specializálódj!

Kozmetikus sok van, mindenhez egy kicsit értő kozmetikus pedig rengeteg. Azok viszont, akik egy területen kiemelkedően teljesítenek, sokkal könnyebben maradnak talpon. Ilyen specializáció lehet a sminktetoválás, a különleges gyanták, kifejezetten csak anti-aging kezelések, alkalmi sminkek, stb. Válaszd a kedvenc területed, azt amiben jó vagy, amire a legtöbb pozitív visszajelzést kapod és fejleszd azt!

Válassz: luxus vagy gyors?

Döntsd el az irányt: látványos, hatékony, időben hosszabb, komolyabb árkategóriájú kezelésekkel dolgozol, és kevés vendéget vállalsz – vagy az áraiddal próbálod megfogni a tömeget.
– Ha pörgős, gyors típus vagy és bírod a »futószalagos« napokat is (pl.nem okoz gondot hatszor gyantázni egymás után), akkor kovácsolj előnyt a gyorsaságodból, és vállalj több, de rövidebb kezelést egy napra.
– Ha megfontoltabb, lassabb típus vagy és a körülményid is közelebb állnak a luxushoz, mint az egyszerűhöz, akkor fektess sokat a különleges masszázsok és kiemelkedő hatóanyagok megismerésébe.

Értékesíts!

A magyar kozmetikusok még mindig „félnek” termékeket eladni, sajnos a forgalmazók sem támogatják őket megfelelően ebben. Pedig ez egy olyan terület, ahol kis ráfordítással lehet extra hasznot generálni. Fontos elmondanod a vendégeidnek, hogy a sima drogériás, minimális hatóanyagot tartalmazó arcápolókkal nem jut messzire. A kevesebb, de látványosabb eredményt ígérő kezelések felé elmozduló vendégeknek még fontosabb, hogy a ritkábban megejtett szalonlátogatások között az arcuk megfelelően ápolt maradjon.

Néhány érv a professzionális otthoni ápolás mellett:

  • Ár-érték arányban jobb, hiszen sokkal több benne a hatóanyag, és jellemzően kisebb mennyiség fogy 1-1 használat során a termékből.
  • A termékek egymással kompatibilisek, a hatóanyagok egymást támogatják, egymásra épülnek.
  • Kozmetikus állítja össze és ellenőrzi, így garantáltan a bőrtípusának megfelelő lesz;
  • az allergia, irritáció esélye is kisebb ezáltal.
  • Támogatja és „meghosszabbítja” a szalonkezelések hatását.
Ösztönözd vendégeid elköteleződését!

Talán soha ennyire nem volt fontos még a lojalitás, mint most. Építs stabil, hűséges vendégkört, használd az alábbi ötleteket:

  • Készíts törzsvendég kártyát és tedd vágyottá a szalonban. 10 nagy kezelés után örökös párszázalékos kedvezmény a legtöbbet költő vendégeidnek mindig telitalálat.
  • Adj apró ajándékot a nagy kezelések mellé, pl. egy szemöldökszedést, ajakradírozást és ápolást, egy enyhe sminket (kis anyagköltségű, de látványos dolgot) stb.
  • Vezess vendégnyilvántartást, küldj havonta hírlevelet, köszöntsd a szülinaposokat apró kedvezménnyel (ha email vagy telefonszámot kezelsz, tájékozódj a GDPR-ról!)

Amennyiben a fentiekkel már rég tisztában vagy, és mindent meg is teszel a felsoroltak közül, úgy te biztosan talpon maradsz 2023-ban, sőt 2024-ben is. A többieknek pedig szurkolok, hogy belevágjanak valami újba, valami eddigitől eltérőbe.