Védd ki, hogy túlélhesd, a nyári uborkaszezont!

Egy szépségszalon forgalma soha nem konstans, mindenképpen hullámzó. A január, a szeptember eleje és a kettő közötti nyári időszak jellegzetesen e hullámok három legmélyebb pontját jelentik, amelyekre érdemes mind anyagilag, mind lélekben időben felkészülnünk.

Szerző: Szakonyi Eszter kozmetikus mester, egészségügyi szakkozmetikus

A tartalékolást már hónapokkal a hullámvölgyek kialakulása előtt célszerű megkezdenünk az állandó, vagyis a fix költségekre, amelyek a rezsitételeket, anyagbeszerzéseket és az egyéb, minden hónapban rendszeresen felmerülő ráfordításokat foglalják magukban. A nettó árbevétel 5-10%-ának rendszeres tartalékba helyezése esetén megúszhatjuk a vendégek elmaradása és a lemondások feldúsulása okán kialakuló pánikot.

Ne csak anyagilag, lélekben is készülj a nehezebb időszakokra!

A lelki helytállás már keményebb dió. Nélkülözve és feleslegesnek érezheti magát az ember, esetleg a hibát kutatja, ami ide vezetett. Nincs hiba, uborkaszezon van, amikor a prioritásokat az időjárás, a szünidő és a nyári elfoglaltságok határozzák meg a vendégek életében. Túl kell élni. Jellemzően augusztus 20-a körül véget ér egy rövid szakaszra, hogy aztán az iskolakezdéssel újra beálljon, majd szeptember közepén végre mindenki felengedhessen. Addigra a gyerekek jellemzően beszoknak az új intézményekbe, az összes 2 HB-s ceruza is beszerzésre került már, és az év eleji szülőiket is végigbóbiskolta mindenki. Ekkor visszatérnek a vendégek.

Tartalékolj: a nettó árbevételed 5-10%-ának rendszeres tartalékba helyezésével áthidalhatod az uborkaszezon anyagi kihívásait.

Bővítsd újdonságokkal a kínálatodat!

Az idei év sajátságos gazdasági, bel- és külpolitikai eseményei nem függetlenek a vendégek költési szokásaitól, emiatt érdemes arra is készülni, hogy valószínűbb az októberi eleji visszarendeződés.

A lanyhább vásárlási kedv még kiélezettebbé teheti a vendégekért való küzdelmet, ezért a nyári pangó forgalom alatt előrelátást jelent, ha új eljárásokat, kezeléseket, anyagokat, gépeket veszünk fel az eszköztárunkba, és kitaláljuk azok okos piaci bevezetésének stratégiáját. Erre remek tanulságokkal szolgálhatnak az utazások, a más országokban, városokban látható példák megfigyelése, és az inspirációk gyűjtése.

Szól a zene a szalonodban? Akkor jobb, ha ezt tudod…

Legyen egyedi a szolgáltatási palettád!

Miután a szakmai felkészültség egyre hátrébb sorolódik a marketingzajban, a bosszankodás helyett jobban tesszük, ha fölvesszük a kesztyűt, és beleállunk sajátságos, bátor, új ötletekkel, az egyedi kínálat és hang megtalálásával. Ebben lehetséges, de nem elégséges sorvezető a külföldi trendek követése. A magyar kozmetikai piac túltelített, árérzékeny, jól informált és hosszú tradíciókkal rendelkezik, ezért főleg a szakmailag, pénzügyileg és lelkileg legfelkészültebb, legszívósabb szakemberek tudnak könnyedén reflektálni az egyre nagyobb amplitúdókkal hullámzó forgalom okozta kihívásokra.